tisdag 30 november 2010

7 veckor efter op.

Vaknade till en KALL dag, -12 grader, brrrrrr. Det var inte så lockande att sticka ut näsan när sonen skulle åka med taxin. Så idag gäller det att ta på sig mer än vanligt, känns det som.

I dag är det 7 veckor sedan operationen o vägning naturligtvis. -0,6 visade den sen förra veckan, totalt ger detta 14,7 kg ner sedan jag började med flytet. Känns bra :). Mitt första mål är att komma ner till tvåsiffrigt, vilket jag gärna skulle vilja göra till jul. Får se hur det går med det, 3,4 kg kvar tills dess.

Igår hände absolut ingenting. Jag höll mig inomhus o frös mest hela dagen. Tvättade lite o plockade lite grann. Blev illamående en stund efter lunchen, inget vidare, drack för dåligt dessutom. Middagen med köttfärssås o fullkornspasta gick inte ner hos mig så jag gjorde mig en toast. Kände att jag behövde något "torrare" än sås. Mådde bättre efter det. Mannen slutade tidigare för att komma hem o fixa pannan, nåt som var vajsing, o vad händer då? Jo, naturligtvis är tågen försenade *hihi*. Han hämtade iaf sonen på fritids eftersom han kom tidigare o det var skönt när jag mådde sisådär.

I dag är mannen i Stockholm, o naturligtvis kolliderar det med sonens julpyssel på fritids idag. Så typiskt, o inte populärt alls. Men jag skall gå o pyssla, helt klart :). Ser fram emot det, skall bli intressant att se deras upplägg, för det skall vara väldigt bra.

Klä på er ordentligt när ni sticker ut näsan idag :).

4 kommentarer:

  1. Det är SVINKALLT ute. Hade varit bäst att stanna inne! Frös som s-n när jag gick till jobbet och om 2 h är det ju dags att gå hem på lunch... Brr.. skulle tagit med lunchen hit istället. Ha en pysslig dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Ohh va mysigt me julpyssel me sonen, längtar jag tillbaka till me min son. :) Hoppas det blir bra!!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Vi har -22 idag. Känns helruttet. Hatar att frysa och hatar vintern.
    Huvva.

    Jag har långt till tvåsiffrigt men jag hejar på dig att du klarar det!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är så kallt. Men -22, nej tack.

    SvaraRadera