måndag 22 november 2010

Wiiiiih!

Jag har blivit kallad på anställningsintervju! Herregud, vad nervös jag blev när hon ringde o frågade om jag fortfarande var intresserad av jobbet. Ja, det är jag fick jag ur mig bara. Alltså, jag blev något överrumplad eftersom jag trodde att det var en telefonförsäljare som ringde och bara svarade hallå. Jag blev så nervös så jag skakade *hihihi*. Så på fredag kl 8 på morgonen skall jag dit o får räkna med minst 1½ timme. Ja, det gjorde inte precis att jag blev mindre nervös. O så skall jag ha med mig två referenser. Hmmmm, gissa om jag tänkt på det i em, att få fram två stycken som kan lämna goda referenser för mig som matchar det här jobbet.

Faktum är, jag har bara varit på två anställningsintervjuer tror jag under mina arbetsverksamma år. O det var inte nyss, om man säger så, som jag var på dem. Så nu får jag försöka tänka mig in i den situationen också.

Precis innan hon ringde hade jag skickat iväg 2 jobbsökningar, det ena till jobbet jag pratade om häromdagen som det bara stod mitt namn på ;). Det andra är ett likadant jobb, men de hade formulerat annorlunda. O när jag ändå höll på så sökte jag ett tredje jobb också, inte alls likadant som något av de andra, men lät intressant ändå. Så nu får vi se vad som händer :).

Sonen kom inte iväg till skolan idag. Han somnade sent o sov väldigt dåligt inatt så det gick inte att få liv i honom, o eftersom han bara går i förskoleklass så lät jag honom sova ut istället. Visst, fel kanske, men tids nog så måste han upp för att passa tider hela tiden. O jag skulle inte göra något så vi tog en mysdag hemma. Spelat Wii, varit o handlat lite, ritat, spelat spel o byggt Lego, det är vad vi har gjort under dagen :).

Fick dessutom tag på rektorn idag så nu har han fått förlängt med skoltaxin i tre veckor till. Himla bra :).

Imorgon skall de ringa från Sophiahemmet för 6-veckorskontroll. Känns lite stökigt att de inte kan ge en bättre tid än mellan 13 och 16. O imorgon skall jag ut med några tjejer från Viktdropp och käka Tapas på Manana. Skall bli kul att träffa dem, har inte gjort det tidigare.

Ha nu en skön måndagskväll :).

6 kommentarer:

  1. LYCKA TILL på fredag. Jag ska tänka på dig och skicka styrkekramen till dig så du gör världens bästa interjuv. Hoppas verkligen att det går bra.

    Och jag håller med dig. Tids nock så får de små liven gå upp till skolan och "göra rätt för sig" typ. Så där har jag också gjort.

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Tack :). Ja, jag hoppas också det.
    Ja, lille gubben. De blir stora så fort så ibland får de lov att vara små ;).
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. :))) som ja sa till dig tidigare idag när vi snackades.. ha det så jäkla kul o gött imorgon!!! Ät för mig med!:) KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Japp, Malin, det skall jag ha :). Sen kanske det blir problem med att få plats med din mat också ;).
    Kram :).

    SvaraRadera
  5. Häftigt!! Lycka till. Ska hålla tummarna på fredag!! Hälsa till Sophiahemmet från en nöjd Linda.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket :). Japp, det skall jag göra.
    Kram

    SvaraRadera