fredag 19 november 2010

Sliter mitt hår!

Varför? Jo, jag hittade en platsannons igår som det bara stod mitt namn på! Det var liksom mig det talade till, o nu är jag skitnervös för att få ihop ett tillräckligt bra personligt brev för att de skall förstå att de skall kalla mig på intervju o ge just mig jobbet. Gaaaaaah! säger jag bara. Jag har så dålig erfarenhet av att söka jobb, även om jag haft flera olika jobb. Men jag tillhör dem som haft tur mest hela tiden, dels genom att jag jobbade i en bransch som det fanns gott om jobb i o i den blivit headhuntad flera gånger. Har bara sökt jobb ett par gånger o det är så länge sen att det är preskriberat, o det har ändrat sig massor sen dess hur man skriver etc.

Det här förbaskade brevet snurrar i mitt huvud hela tiden nu. Skall städa, går det? Nope! Skall trimma min ena hund. Har jag börjat? Nope! Ja, ni fattar! Huvudet är som en karusell som går runt, runt, runt i högre o högre hastighet. Snart slängs jag väl av.

Vill eg dessutom gå på Tjolöholms julmarknad, men det är så förbaskat kallt o blåsigt, o dessutom brukar det bli dyrt. Vilket ju inte är en höjdare i slutet innan lön kommer in. *suck*. Ja, så det tror jag vi hoppar i år. Vilket kommer göra sonen urledsen, eftersom han älskar det. Jaja, sånt är livet ibland.

7 kommentarer:

  1. :) Ja du där har man suttit många ggr eller ja iallafall några ggr, man har hittat en jobbannons som det bara står mitt namn på och man vill ju verkligen göra ett bra brev så de fattar hur jävla bra gjord jag är för just det jobbet. Man är verkligen nervös när man skriver dessa brev. Inte för jag har gjort det på ett tag nu men har gjort det förr om man säger så. Mitt sista jobb som jag nu har fast anställning på var ett sådant jobb och där hade jag ju lyckan att få just det jobbet och herregud så nervös ja var när ja skulle dit på interjuven. :)

    Själv får jag inget gjort pga andra saker, irrar mest omkring eller bara sitter mest apatiskt o inte gör ett skit. Har hamnat i en lite down period. Blääää...

    Hur går det med piggelintabeltterna för dig o maken?

    Önskar dig o familjen en fin helg!

    KRAM M

    SvaraRadera
  2. Var ärlig och beskriv precis hur bra du e =). Kommer säkert att gå bra!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju just det som är problemet, att "sälja" mig. Har jättesvårt för det, lika svårt som att ta betalt för saker som man skall prissätta själv.

    Piggelintabletterna funkar bra :). Vaknar tidigt, är pigg o också utvilad. Koncentrationen känns som den är hållbar över dagen också :). O mannen säger samma sak :).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men du, bara skriv rakt upp o ner. Precis som det kommer till dig. Oftast blir det bäst då. En ansökan behöver inte vara efter en standardmall oftast är en som utmärker sig lite bättre för då fångar den intresset hos de som ska läsa den.
    Det funkar säkert hur bra som helst och om inte: Så är det deras misstag att inte kalla dig till intervjuv.

    Kramen i

    SvaraRadera
  5. Ja, det är det jag får göra helt enkelt. Har fortfarande inte gjort det, men imorgon skall det göras. Tack för dina goa ord :).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lycka till! Skulle varit skitnervös, har inte skrivit en CV på 15,5 år... skulle aldrig klara av att sälja mig själv. Kram

    SvaraRadera
  7. Tack Lena :). Nej, det är verkligen skitsvårt. Men jag skall ha det här jobbet *hihi*. Kram

    SvaraRadera