lördag 20 november 2010

Så var det dags igen!

För vad? Jo att vakna till ett snötäckt landskap. Visst, det är vackert, men nu på kvällen är det ju nästan borta igen. O vad blir det då? Jo, kladdigt, lerigt, blött o eländigt. Alltså, jag har inget emot snön men det här sabla hattandet hit o dit kan kvitta. Hatar när det är slabbigt ute. Sonen jublade naturligtvis över snön o har varit ute i omgångar under dagen men fått komma in för att torka eftersom det liksom blir blött när det är tö också.

Har gjort rycket som skulle gjorts igår med städning. Lagom kul, men det måste ju göras. O eftersom det inte blev igår så fick det bli idag. O sen kom en kompis hit o behövde lite hjälp med sin ansiktsbehandling. Så nu fick hon till det o blir slät o fin som en barnrumpa igen :).

Har också trimmat en del på westien. Han har en hel del kvar som skall bort, men jag får ta det lite på om på varje dag. Varken han el jag orkar stå länge o hålla på, max typ 40 min.

Nu försöker jag komma på något att göra med en fläskfilé. Har totalt stopp i fantasin idag när det gäller maten. Igår åt vi tacopaj med guacamole, inte dumt alls, o det blev dessutom lunch idag :).

Ha en trevlig lördagskväll :)

3 kommentarer:

  1. Hatar snö i alla dess former... för en som inte har bil blir livet mycket svårare när det är snö. Har inga tips angående köttet, äter inte kött så ofta... Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi, det är inte bättre om man har bil. Först har dörrarna frusit, när man väl kommit fram till dem efter att ha skottat en väg. O sedan slinter man hit o dit.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag sällar mig till eran "Hata Snö" klubb. Visst är det vackert när det ligger still men inte när det blåser, plaskar, slaskar och bara är "äckligt".

    Om fläskfilén. Stek den i skivor. Häll i matlag.grädde, vitlök, curry (om man gillar det så ska det gärna fräsa en stund i pannan) och sen mosar du ner en banan. Jättegott!!! Det ska jag göra till middag idag.

    Kramen i

    SvaraRadera