söndag 21 november 2010

Fan fan fan!

Kom på nu på kvällen att jag missade ringa rektorn på sonens skola i fredags em. Jag sökte henne på torsdagen o fredag fm, men hon var inte anträffbar förrän på em. Varför jag behöver ha tag på henne är för att sonen har fått tillstånd att åka skoltaxi på morgonen, o det p g a operationen. Han har eg rätt till skolskjuts men vi har valt annan skola än den han eg skulle ha gått i, o då får han bara terminskort på vanliga bussen. O det funkar inte alls eftersom det är en bit till bussen hemifrån, o dessutom mycket tät trafik på vägen han skulle behöva korsa, utan övergångsställe, o sedan en bra bit till skolan från bussen. Ja, ni fattar ju att det går jag bara inte med på. Som det nu är så beviljar hon taxi 14 dagar i taget, o jag måste ringa för att förlänga. Till saken hör att jag har diskuterat detta med politikerna så nu håller de på att diskutera frågan för jag är inte ensam om det här problemet. Men som sagt, nu måste jag köra honom till skolan eftersom jag missade ringa i fredags em. Fan fan fan! O efter den här helgen hade jag verkligen behövt äta min frukost i lugn o ro o inte åka iväg.

Ja, helgen har inte varit full med raj raj, utan snarare en katastrof matmässigt sett. Igår lagade jag fläskfilé till middag. Stekte den i skivor med lök o vitlök o la dem i en form o gjorde en sås som jag hällde över o gratinerade det hela. Lite paprika var det i också. Till det hade vi potatis rostade i ugnen. O vad händer efteråt? Blev inte illamående el något sådant. Utan jag bara somnade i soffan, vilket jag faktiskt inte brukar göra. O klockan var bara typ halv nio, så det var liksom inte läggdags ännu. Vaknade vid tio o gick upp o la mig bara. Någon form av dumpning har jag förstått, men jag fattar inte på vad. Men så var det. Detta innebar ju att det inte blev något ätit på kvällen heller. O det hade varit lite halvstrul med ätandet på dagen också.

Ok, nya tag i dag. El inte! Det har bara varit snurrigt mest hela dagen. Fick gjort en smothie till mellanmål på fm, o åt en knäckemacka till den. Klippte en hund sedan, o missade lunchen, glömde helt av den. Tog resten på smothien sedan. O middagen blev en disaster, kunde inte äta fisken jag lagat, det gick bara inte. Blev en skål med fil med müsli istället. Ja, ni fattar eller. Katastrof minst sagt. O vattnet har varit samma visa med. Så jag behöver verkligen en lugn morgon imorgon för att få ordning på det här igen, känns det som.

Hoppas att eran helg har varit bättre. Kram

4 kommentarer:

  1. Jobbigt att du missade att ringa. kan du inte gå upp lite tidigare så du hinner med din frukost i lugn och ro? Att bli väldigt trött när man ätit känner jag igen. Själv kan jag inte äta kött, det dumpar jag på. Har i och för sig inte försökt sedan i augusti, men jag brukar väldigt sällan äta kött ändå... Helgerna är svåra för mig matmässigt också, ytterligare ett område där jag måste skärpa mig. Bättre lycka i morgon! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, får se hur jag skall få till morgondagen *suck*. Blir bara så trött. Äter du aldrig kött?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej, jag gillar inte kött, det växer i munnen. Enda jag kan tänka mig är en blodig bit grillad oxfilé, men då får jag också ont i magen efteråt. Alltså före operationen. Efter vet jag inte... Föredrar kyckling i alla dess former.

    SvaraRadera
  4. Ok. Ja, kyckling är något vi äter ofta här hemma. Bra pris, stora variationsmöjligheter o inte hårt el segt :).

    SvaraRadera