tisdag 9 november 2010

Jag vill göra om mitt hem!

Ja, som rubriken säger så vill jag göra om mitt hem. Typ hela hemmet! Tapetsera om i vardagsrummet o sonens rum o i hallen där uppe, måla köket, sätta upp pärlspont i hallen här nere, göra klart toan här nere o bygga färdigt badrummet där uppe. Byta golven, vill egentligen helst ha trägolv i vardagsrummet, klinkers i hallen med värmeslingor o även göra iordning tvättstugan. Ja, ni hör, jag vill göra mycket! Det finns bara två saker som stoppar mig. Vad? Det ena är mannen som säger stopp, vänta lite, ta det lugnt. Hmmmmmm, hur länge då??? Det andra är pengar. Visst, det mesta kostar inte så jättemycket egentligen, men badrummet drar ju iväg tyvärr. Det skall vara klinkers på golvet o till hälften kakel på vägg. Resten skall vara pärlspont, o den finns redan. Skulle vara så himla skönt att få gjort allt på en gång typ, kanske inte riktigt, men så det flyter på rum för rum.

Har varit ute idag o tittat i affärer. Inte på kläder utan i inredningsaffärer. O kollat lite i förrådet hos pappa, o hittat en del fina stolar som jag vill måla om o klä om i fina tyger. Hittat massor av fina hyllor, krokar mm mm. Åååååh, vad jag vill göra det här nu! Får se hur jag skall få igång honom på detta *hihi*. Har varit inne på en massa roliga bloggar som några av er har länkat till o vidare till andra genom dem. Åh, vad mycket idéer jag har fått :). Får se hur det här slutar.

O fortfarande väntar på bebis. Han verkar trivas alldeles förträffligt i mammas mage o har inte alls lust att komma ut o lära känna mormor o resten av släkten ;). Lillebror, kom ut nu! Det är beräknat tills idag, men inte då. Varje gång dottern ringer nu så väntar jag mig kommentaren: mamma, kom nu. Det är dags! Men det är antagligen julklappar, recept el också något annat.

Hittade en sak som jag absolut vill ha mitt kök, när jag gjort om det. Det är den här:
Är den inte fin? Jag har en gammal Electrolux assistent som jag fått av mina föräldrar för länge sen. Den är jättebra, o funkar utan problem. Men det här är efterföljaren som tillverkas av Kockums, har starkare motor, lägre ljud, väger mindre o är så himla fin. Den finns i flera färger men jag bara förälskade mig i den här. Men så var det då priset. 4.995:- med baktillbehör till. Sedan finns det ett stort paket också, med köttkvarn, passertillsats, rivtillsats, mixer, juicepress o lite till. Det kostar 6.800:- då. När jag vinner på triss el liknande skall jag köpa mig en sån här, helt klart :). Jag blev helt förälskad när jag såg den. O ja, jag använder min nuvarande assistent mycket. Så det är inte en pryl som bara skall stå där, utan jag bakar, lagar ju mycket mat, köper gärna en halv gris, lamm o annat kött o då mal jag köttfärsen själv. Samt gör korv på julen. O mina maskiner jag har hemma använder jag mycket, men med den här kan jag ha EN maskin istället för typ 4 :).

Snön är det inte mycket kvar av nu. Sonen var hur blöt som helst när jag hämtade honom. Overallen hade de hängt in i en stor knöl, undrar just hur just den här fritidsfröken tänker ibland. Blir lite irriterad emellanåt på sånt här. De är liksom inte 12 år, utan 6 o då anser jag att personalen kanske kan ta en koll ibland. Men så verkar inte vara fallet. Jaja, nästa vecka är det utvecklingssamtal o då kommer jag att ta upp det. För det är ofta så när just hon jobbar. Morr.

Nu får ni ha en trevlig tisdagskväll.

2 kommentarer:

  1. Det var en tjusig apparat! Själv är jag på jakt efter en liten matberedare som kan hacka, skära, skiva och strimla. Inget avancerat alltså, men det finns ju hur många som helst att välja mellan... Bra tips?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns ju en uppsjö, men om det är just en matberedare så satsa på ett bra märke som inte väsnas för mycket. Bosch är bra, det har jag en som jag haft sen -99 *hihi*. Funkar än. Philips är ju också ett bra märke. Men annars till just det du skriver att du skall ha den till så skulle jag köpa en Mandolin *hihi*. Jag skall köpa mig en ny, för de är så himla bra. Dock funkar väl inte hackandet då men.....
    Kram

    SvaraRadera