fredag 5 november 2010

Fredag o sk kort dag

Ja inte för mig då som ju är hemma. Men för många som jobbar. Vilket kommer innebära kaos mest överallt. Fattar inte varför alla blir så "lätt" hysteriska så fort det är två röda dagar på raken.... Hm, något att fundera över kanske *not*.

Igår kände jag för rotmos så jag kokade lite kålrot, morot o potatis som jag alltid gör när jag gör det. Men jag kokade ju ingen fläsklägg o jag vet inte om det var det som gjorde det hela, men smakade apa. Hade i buljongtärning istället o det blev så jäkla äckligt så det gick fetbort. Bara att kasta i soptunnan. Hade köpt kalkonkorv, som jag gillat tidigare, o kokade den. Kan säga att hundarna fick den! Tog en bit o den bara växte mer o mer ju mer jag tuggade. Så korv, nej tack. Förmodligen är det inte meningen att jag skall äta det ännu. Min kropp brukar vara bra på att tala om vad som är bra el inte. Mja, om man då bortser från en del underligheter den hållit på med ang choklad, smörgås på kvällen mm. Men den är tydlig med vad den inte vill ha, helt klart. Nåväl, det fick bli att slänga ihop något snabbt av rester istället till lunch. Till middag blev det Lasagnett. Sonen ville ha spagetti med köttfärssås, ville inte jag, så vi gjorde en kompromiss. Upptäckte dock att jag köpt en sort som jag misstänkte han inte skulle äta när jag kom hem. Det stod fullkornspasta med större bokstäver, men när man läste de yttepyttesmå bokstäverna så stod det också att det var spenat i. Men han åt, t om två portioner o kommenterade inte ens att pastan var grågrön. Tur den inte var spenatgrön iaf.

Idag är dag 2 på tabletterna. Mannen har ätit dem ordentligt också :). Kan inte säga ännu att jag känt något, det är lite för tidigt. Men om ett par dagar så. Att jag inte skrivit namnet på dem är pga att de ännu så länge bara är prelancerade, släpps 22 januari till försäljning till kunder. O då är det inte tillåtet enl företaget att skriva om dem nånstans, men som jag skrev på kommentaren i inlägget innan så skriver jag ju anonymt så de kan ju inte hänga mig *hihi*. De heter ageLOC Vitality. O jag lovar att hålla er uppdaterade på hur det känns efter hand :).

Nu skall sonen o jag åka till kompisen i Falkenberg o klippa oss :). De har stor gård med köttdjursuppfödning o får så det blir lite gosande med kossor, kalvar o fåren också. Hon skall dessutom ha en del burkar med tabletter som hon beställt. O sonen får sitt lystmäte mättat av maskiner, traktorer o lekande uppfyllt för dagen. Mannen slutar tidigt o skall gå på Hem- o Villamässan i Gbg med sin bror. Så får han också sitt lystmäte mättat av pannor, div nödvändiga verktyg etc :).

Ha en bra dag därute :).

2 kommentarer:

  1. Jadu det är ett evigt provande fram o tillbaka med maten om vilket man numer "tål" eller "inte tål". Men det är ju så individuellt så man måste prova och se. Kaffe funkar fortfarande inte för mig. Ska äta fläsklägg & rotmos imorgon - vi får väl se om det blir en hit eller ej.

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Jag har ju haft tur o inte haft några som helst dumpningar iaf. Men korv lär dröja innan jag äter, helt klart. Kändes som jag tuggade på hö typ. Å fläsklägg o rotmos låter ju så himla gott. Det får jag snart göra.
    Kram

    SvaraRadera