tisdag 23 november 2010

Längtan!

Idag kan jag verkligen säga att jag längtar tillbaka till sommaren o grillsäsongen. En bild från en av våra grillkvällar tillsammans med goda vänner. Kan det egentligen bli bättre?


Men drömma får man göra, för nu ser det ut så här utanför, o snön bara fortsätter att falla. Visst, det är vackert, men alldeles förbaskat kallt o blött o halt o nej jag vet inte mer.


Gjorde ett nytt våningsfat igår. Kände mig helt plötsligt inspirerad igen, kanske beroende på positivt samtal ;). Tänkte jag skall ha det i mitt badrum när det blir klart. Antingen till smycken el också till annat smått o gott :).

Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. AHHHHHHHHHHHHHHH MEN!! VILL HA, VILL HA, VILL HA ett sånt våningsfat!! fasen det rimma visst..hehe. ÄR det svårt att göra ett sånt?? Använder du silikonlim?? Har letat efter ett våningsfat jag vet inte hur länge och har just insett att man faktiskt kan göra själv. Måste ge mig ut på loppis och fynda. Är det nått särskilt man ska tänka på när man letar till ett sånt fat??

    KRamen i

    SvaraRadera
  2. Nej, använder ett tvåkomponents epoxylim. Luktar satan, men limmar bra. Men jag är ganska försiktig med diskning efteråt. Torkar av dem när det behövs istället. Det man skall sätta ihop skall vara så slätt som möjligt. Gamla tallrikar har ibland en tendens att vara lite buckliga, om du förstår vad jag menar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh ja längtar oxå till grillsäsongen nu.. mums!!! O du... dina våningsfat vill ja me ha!!!

    SvaraRadera