måndag 8 november 2010

Funderar.....

på om jag ev, kanske skulle ta o göra lite flera våningsfat. Jag gjorde några i somras men sen hände det en massa i mitt liv så det blev inte gjort några fler. Varken inspiration, ork el något annat infann sig, men nu sitter jag som sagt o funderar på om utifall att kanske göra några stycken. Har en himla massa olika porslin, tallrikar, koppar, fat etc etc, i antikaffären som jag stängt. Mamma hade den o efter hon gick bort så stog den stängd i några år innan jag öppnade den. Låter inte klokt kanske men min pappa äger fastigheten, bor på övervåningen så det är inte så farligt som det låter att ha en stängd affär. Jag får nog fundera lite till på det här.

Dottern är duktig som få o har börjat köpa julklappar. Alltså visst, vissa år har jag inte stressat som en tok dagarna precis innan julafton, men de är lätt räknade. Så hon har inte fått det planerandet från mig, helt klart ;). O inte från sin pappa heller, det vet jag ju också. Visst, hon skall ju få barn vilken minut som helst så hon vill vara så klar som möjligt, men ändå. Ja, hon är duktig, min lillafia.

Dagen har varit lugn annars. Fått förhandlat mig till 14 dagars skoltaxi till sonen. Har dessutom pratat med en av politikerna om det här att han faktiskt inte kan åka vanlig buss eftersom han då skall korsa gamla E6:an i rusningstrafik på morgonen. Utan övergångsställe! Skulle inte tro det faktiskt. Visst, rektorn inser det orimliga i det hela, men det är politikerna som bestämt så. Hm, det här skall vi nog bli två om. Eftersom min kära pappa varit kommunalråd under ganska många år o fortfarande är aktiv så känner jag ju ganska många av politikerna så då ger man sig på pudelns kärna. För han är berättigad till skolskjuts, men det går ingen till hans skola här. Så i nuläget förhandlar jag om 14 dagar i taget pga min op. Hm, visst, vit lögn i nuläget, men ibland får man använda såna.

Här är kommer en bild av ett av mina fat från i somras som avslutning. Skall jag göra fler tycker ni? Jag gör dem i olika stil beroende på färg på porslinet. Just det här fatet heter Selma o går helt i vitt o guld.


1 kommentar:

  1. Gud va fint!! Va duktig du e =) Klart du ska göra fler! Kramiz

    SvaraRadera