fredag 26 november 2010

Nu är det gjort :)!

Ja, första intervjun avklarades i morse. Nästan 2 timmars grillning, *hihi*. Nej, först rundvandring o visande av hur jobbet är uppdelat o hur det funkar. Detta skötte chefen själv, väldigt sympatisk man. Sedan fika o så började utfrågningen. Det var 3 pers med, chefen, avdelningschefen o en tjej som skötte själva frågandet. Hon var på personalavdelningen, förmodligen beteendevetare el något liknande. Alla 3 väldigt trevliga, o jag kände mig inte speciellt nervös el stressad när de väl satte igång. Tänkte att det får väl bli som det blir helt enkelt. Det här jobbet är på Trafikverket, avd gamla Banverket, som trafikinformatör. De söker 4 pers, hade kallat 11, o det var snabba ryck som gällde. Sista intervjun har de på tisdag o de räknar med att de skall ge svar onsdag/torsdag. De frågade om jag hade sökt fler jobb o om jag hade något mer på gång. Svarade att jag var kallad på en intervju till på onsdag, men kl 18. De lämnar besked oavsett hur det går, så nu hoppas jag att de inte hör av sig förrän på torsdag för jag vill gå på den andra intervjun innan jag vet något.

Efteråt åkte jag till dottern o myste med barnbarnen. Tänk, lilleman blir 14 dagar imorgon. Det går undan minsann. Men han är fortfarande jätteliten, hade inte gått upp tillräckligt enl BVC, men de är ju alltid lite nojiga så det tar hon med ro som tur är. Storebror busade o höll på mest hela tiden, en riktig Emil :). Mormors lille prins :).

Var sen på XXL i Sisjön för de öppnade igår. Jag är ute efter en overall till sonen för han behöver en ny, o han vill fortfarande ha overall för att det blåser in när det är tvådelat. Men jag har inte lust att ge typ nästan 1500:- för en faktiskt. Så det får nog bli en tripp till GeKås en dag snart.

Sen var det bara att hämta sonen o sen hem. Var lite trött faktiskt kan jag säga när jag kom hem. Lite halvslarvigt med mat o dryck har det varit idag tyvärr. Avslutade med fisk, pressad potatis o vitvinssås. Inte helt fel iaf :). Nu är det slötittande på Idol. Jag är väl motvallskärring, men jag gillar inte Jay alls. Tycker att han har ett creapy utseende o gillar inte hans röst heller. Nu får jag väl på moppo av en del (eller hur Malin), men jag får rysningar av obehag när jag ser honom. Så är det bara.

Fryser gör jag så jag håller på att dö tror jag. Har gjort det hela dagen, inte skönt alls ute. Så jäkla kallt o snöigt ute.

Ha en fin kväll :)

8 kommentarer:

  1. Härligt att det känndes bra. Då ska du se att resten funkar också.

    He en trevlig helg!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Å vad spännande med jobbet!! Håller fortfarande alla tummar å tår, du får säga till när jag kan släppa :)
    Om du var på XXL så var du ju nästan här! När de öppnade i torsdags, och även i fredags, så var det massiva köer utanför oss på jobbet. ALLA skulle dit! Det var likadant när Willys och Mediamarkt öppnade, enorma köer. Vägen över leden är katastrofalt dåligt byggd, så det blir alltid köer hos oss när något händer på andra sidan eller vid 421. Kan vara helt hopplöst att komma ut från oss. Så himla skönt att inte ha bil, eller vara beroende av buss för att komma hem! Bara att promenera över gatan :) Ha en bra lördag!! Säg till om du vill ha sällskap till Ullared någon gång :) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack Lena. Du kan släppa fram till onsdag :). Då är nästa intervju *hihi*. Känns som det blir jobbigt att jobba för dig annars.
    Ja, jag förstod att det varit hysteriskt på torsdagen. Hua. Hela det området är eg helt vansinnigt planerat, rent trafikmässigt sett. Jag var där när de öppnade hela 421 o det var ju lätt hysteriskt att komma till området. Då kan jag förstå att det är skönt att vara utan bil.
    Jag har mina funderingar åt Ullared redan typ måndag sen em. Då brukar det vara lugnare.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Himla osis för mig. Jobbar måndag. Men vi ses en annan gång ;) Kram

    SvaraRadera
  5. Hej hopp
    Läser din blogg sedan en tid tillbaka. Har gjort en sleeve gastrectomy på cftk i s-holm.
    Såg att du tänkt åka till Ullared för att köpa en overall - gör inte det, dom är slut... Var där för 2 veckor sedan och alla vinteroveraller var slut... Fanns några enstaka kvar i babystorlek, upp till storlek 80...

    Mvh Lotta / teddybjornenfredriksson.blogg.se

    SvaraRadera
  6. Hej Lotta.
    Kul att du läser här :). Då skippar jag Ullared ett litet tag till. Tack :).

    SvaraRadera
  7. :)) nej då ... smaken e som baken..jävligt delad så du får inte på moppo av mig bara för du inte gillar Jay. :)) Vad är XXL för något?

    SvaraRadera