lördag 13 november 2010

Kursande idag :).

Idag skall jag på kurs :). Det är nya regler för hundutställningar från januari 2011 o eftersom jag jobbar som ringsekreterare på sådana en del, så måste jag uppdatera mig så det inte blir en massa tokigheter i ringen *hihi*. Visst, fel kan man göra, o gör, ändå men chansen finns ju att det iaf blir färre om man kan reglerna :). Det skall bli riktigt roligt att komma iväg på det. Visst, det är här på hemmaplan, håller på mellan 10 o 15 ca så det är ju inget lyxuöst hotellboende el så, men det gör mig absolut ingenting :). Kul att träffa sina kollegor också.

Igår slutade mannen tidigt eftersom de inte kunde göra något på jobbet då de gjorde någon form av omställning i datorerna så hela systemet låg nere. Så han kom hem tidigt o vi gick o kikade lite i affärer o handlade innan vi hämtade sonen på fritids. Lugnt o skönt :). Köpte lite skaldjur för jag kände för det. Kokade musslor i vin o vitlök, mmmmmm, hade några kräftor o även krabba. Hade ju inte testat musslor o kom på när jag hade de i munnen att de var minsann inte lätta att tugga sönder *hihi*. Tänker man ju liksom inte på när man inte är opererad. Men jag åt en del iaf, o 2 kräftor, o en halv skiva danskt rågbröd. Sen var det stopp! Så krabban får bli kvällsmat ikväll :). Gör ju iofs inget alls. Man har liksom inte fattat ibland att man är opererad o inte kan äta så mycket skaldjur som förr.

Ha en bra dag :).

6 kommentarer:

  1. Å vad jag blev sugen på räkor nu. Kanske skall försöka få tag på det tills ikväll. Sitter här och funderar på om jag skall åka in till jul-Liseberg eller ej, vädret lockar inte precis. Men du gav mig en god idé i alla fall. När jag kom att tänka på räkor, så gick tankarna till Focus mittemot Liseberg, och att jag skulle försöka få tag på räkor där. Då fick jag idén om att köpa kycklingspett och således är middagsproblemet, om jag åker till Liseberg, löst. Vill inte försöka äta på en av restaurangerna där inne, så jag kan ju ta med några kycklingspett. För betalar jag inträde och går in till kl 13 då det är påklädning av julgranar med bl.a. Galenskaparna/After Shave, då vill jag stanna tills det är mörkt och kolla alla vackra lampor! Ett problem löst, nu är det bara vädret och min lathet det hänger på... Kram

    SvaraRadera
  2. Det tar nog tid för oss att riktigt förstå vilken omställning det är att operera oss.
    Det värsta är att inte få dricka till maten, jag är väl för dålig på att dricka mellan förstås.. Blir alltid så törstig och vill skölja ner maten.

    Det tar nog tid.

    Ha en skön lördag kväll!

    SvaraRadera
  3. Tack Skinny, vi hade en mycket givande dag. Blir intressant när man skall skriva rätt o ändra tänket vad gäller 1:a, 2:a etc. Men det fixar sig :).

    Lena: Hoppas att orken fanns o du kom iväg. Har inte varit där så tidigt någon gång, men nån gång skulle jag vilja göra det också.
    Kram

    Ulrika: Ja, hjärnan fattar inte riktigt ibland att det inte går att äta mer. O ja, att inte få dricka till är lite jobbigt. Även om jag aldrig druckit mycket till maten eg. Värst är det ju med knäckebrödet ;).
    Detsamma :).

    SvaraRadera
  4. Ja det är en himla omställning och ibland slår det en verkligen att shit ja just ja jag är ju opererad. :)

    SvaraRadera
  5. Visst är det konstigt att man inte hänger med där riktigt?! Men men, kallas ju inte för Imsavimsa för inte ;)

    SvaraRadera