måndag 29 november 2010

Ja, det är måååndag morgon........

En kall, snöig sådan, -8 grader, hua. O jag fryyyyyyyyser. Jag trodde inte man kunde frysa så här mycket. Skulle behöva vantar på mig inomhus också. Fattar inte det här egentligen. Men men, det är bara att gilla läget ;). Allt har sitt pris liksom.

Igår sa jag ju att jag skulle lägga ut lite bilder. Så här kommer några. Till frukosten tändes det första adventsljuset naturligtvis. Så här ser min adventsuppsättning ut i år:

Brukar inte ha blockljus, men tycker inte om när man måste släcka ljuset för att det skall bli jämnt fördelat över alla adventsdagarna. Så därför satsar jag på det här i år. Ja, jag har vanliga adventsljusstakar också som används.

Pepparkakshuset jag fick är så fint, tycker jag. Här kommer det ur olika vinklar: Jag har inte packat ur det ur cellofanet ännu, eftersom jag inte vet riktigt var det skall stå ännu. Hoppas att ni ser ändå.




Vi skulle ju åkt på kalas igår em. Det blev inställt eftersom det snöade jättemycket i Trollhättan o där de andra kusinerna bodde så vi sköt det lite framåt. Vad hitta på då? Jo, en sväng in till Kba o gå på julmarknaden. Snacka om att det var isande vindar som blåste. O tyvärr så måste jag säga att den inte alls var bra i år. Ingen tomte som satt o berättade sagor i sin tomtekåta, häst o vagn brukar det vara, inget i år, det kändes som det inte fanns något engagemang i årets upplaga. Luften hade gått ur liksom. O med tanke på att innerstaden har stora problem redan så behövs det engagemang för att det här skall få fortsätta. Sonen var lite besviken på det som saknades, men de hade som tur var med den gamla brandbilen som man fick åka en sväng med. Så det gjordes naturligtvis. O sedan gick vi bort till lilla Röda Stugan, Kba:s äldsta hus i innerstaden, o hälsade på där. O där var tomten ;). Min kusin driver den lilla gulliga butiken, o hon hade snackat med tomten som kom dit istället o pratade med barnen. Här några bilder från dagen:

Hm, vad önskar jag mig nu i julklapp då?! Kan jag säga allt?
O så måste man ju förklara för tomten vad det är för något, Nintendo DS t ex ;).

Julmarknaden avslutades med brandbilsåkning. Toppen tyckte sonen.
Det var söndagen hos oss det. Kvällen gick åt till lite webkonferenser o att tina upp efter dagen.

Ha en bra dag :)

4 kommentarer:

  1. Å det var länge sen jag var på julmarknaden i Kba men som jag minns den så var det himla mysigt då. Antar att det är det nu med.

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så var inte mysfaktorn så hög tyckte jag. När inte ens tomten är på en julmarknad av det måttet, ja då tycker jag att man missat något i planeringen. Den var mycket mysigare tidigare.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jätte fint adventsljus arrangemang du fått... det där var ett svårt ord att skriva. :)
    Fint pepparkakshus oxå, vill jag äta upp. :)

    SvaraRadera