söndag 7 november 2010

Söndag fm

Fick sova en timma längre idag än igår iaf. Alltid något :). T om hundarna tittar på mig som om jag inte är klok när jag går upp vid den tiden *hihi*. Japp, har morgontrötta hundar. Jag vet inte om det här är en reaktion på tabletterna el om det bara är så ändå. Men jag kan säga att jag är verkligen INTE den som går upp tidigt o dessutom är pigg annars. Så det kan ju hända att det är de som gör det. För jag är inte trött under dagen heller. Man kan ju hoppas att det är så :).

Igår var sonen på kalas, o jag hade planerat så jag skulle ha lunch med mig eftersom det började när jag brukar äta lunch o var tvungen att åka o köpa present innan. Tror ni att maten följde med mig? Så klart inte! Så det var bara att tänka om snabbt o lätt. Rusade förbi fiskaffären på Kungsmässan o kollade vad de hade där. Hmmm, de färdiglagade rätterna såg sådär ut, inget som lockade. Ont om tid hade vi dessutom så det fick bli en av deras egna räkmackor. Modell à la big är de, minst sagt. Så jag kan säga att den räckte, o blir till 2 mellanmål också. Då blir det billig mat *hihi*. Medan vi var o köpte present ringde pappa o sa att han tänkte bjuda på middag. Hemma hos oss. Så när vi kom hem var han o mannen i full färd med att laga mat. Kände direkt att där skall jag inte blanda mig i ;).

Att pappa kom o gjorde detta berodde nog på att han kände för lite umgänge på Allahelgona. Det var ju 5 år sedan mamma gick bort o han känner sig fortfarande väldigt ensam, även om han är en vääääääldigt aktiv 80-åring. Det är inte alltid så lätt att få in en träff med honom, det vill jag lova. Men det är ju inte samma sak som att ha någon hemma o prata med jämt. Dessutom hade han köpt en, i hans tycke, för stor skinkstek. Så middagen igår bestod av dansk fläskstek med knaperstekt svål, ugnsbakade potatisskivor, sås o ratatouille gjord på rotsaker bl.a. Det var första gången efter operationen som jag åt helt kött, förutom kyckling o lite kassler. Det var så himla gott :), även om det var skillnad på att tugga fläskköttet mot kyckling, verkligen. Men bra gick det också :). Till efterrätt hade han köpt glass, men det hoppade jag över. Dels för att jag var mätt o dels för att det ju var vanlig glass o det vågade jag mig inte på. Japp, fegis, men det gör mig inget alls. Så länge jag mår bra är jag nöjd ;).

Jag håller på att röja lite i gömmorna här hemma. Tänkte försöka rensa ut en del o skicka iväg, får se hur det går med det. Mannen letar efter fjärrkontrollen till DVD:n, vilket inte går så bra ser det ut som. Han el sonen har lagt bort den nånstans, o visst det går att titta på filmer, men man kan inte ändra språk så det är lite problematiskt när sonen vill ha filmerna på svenska o det är förinställt på danska t ex. Inte så populärt.

Annars vet jag inte vad vi hittar på idag. Sol ute men så himla kallt. Det var -5 imorse när jag gick upp o det är inte min temperatur precis. Får se framåt dagen om solen lyckas värma upp lite grann så man kan gå ut o gå en promenix kanske. Annars finns det som sagt att göra här inne *hihi*.

Nu väntar vi dessutom på lillebror :). Dottern har bara några dagar kvar, enl beräknat datum. Hon har dessutom fått ont, molvärk som håller i mest hela tiden. Låååång förvärk kanske ;). Men jag är beredd. Skall bli sååååå mysigt. Så jag väntar o håller mig beredd på att åka :).

Ha en härlig söndag :).

2 kommentarer:

  1. Själv skall jag ta mig en promenad, pappa ringde just och berättade att han lyckats ringa in ett recept på Diklofenak. Ibland kan man få sitta så länge i telefonkö, och eftersom de ändå skall ner till stan i morron sa jag till honom att jag då kunde ta ett pappersrecept istället. Kött har jag bara ätit en gång, och då rostbiff, och det funkade inte. "Locket på" direkt = dumpning. Är ändå inte så förtjust i kött, gillar mest kyckling och färs, så det är ingen större förlust. Men visst skall jag försöka igen om tillfälle bjuds, men det är ingenting jag köper hem själv. Rostbiff då förståss, det gillar jag ju... Kanske läge att prova igen snart? Ha en skön dag, kallt som satan ute i skuggan, men det är nog skönt i solen. Vore kul att ses någon gång!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du slipper att ha ont snart nu då. Jag har förstått att kött kan vara svårt, men jag hoppas att det inte kommer bli så här. Älskar att grilla, laga goda köttgrytor etc etc. Så jag hoppas hoppas. Japp, är en köttmänniska, på gott o på ont. Men jag tycker mycket om kyckling o fisk är ok det med.
    Ja, vi får ta en träff någon dag :). Hade varit jättekul. Malin o jag pratade om att ev ha en träff med dem man har kontakt med via bloggarna. Var kom vi inte fram till, vi är ju lite utspridda, men det löser väl sig. Hade också varit jättekul. Så det tänkte vi försöka planera lite senare i vår.
    Kram :)

    SvaraRadera