fredag 12 november 2010

Fick en fråga via mailen idag.

Jag har under några år gjort en del tårtor. Det är till vänner o bekanta, o alltså inte på beställning eg. Nu är jag ju arbetslös sen ett litet tag tillbaka o vet ju eg inte vad jag vill hålla på med. Det finns mycket som snurrar i huvudet. I vilket fall som helst så fick jag en fråga av en bekant som undrade om jag ev kunde tänka mig att göra en tårta till hennes man fyller år. Hon ville i så fall ha en tuttårta. Jag har inte gjort några tårtor sen ett tag innan operationen, o vet inte riktigt hur jag skall göra. Tiden har jag ju, men så är det inspirationen också. Så nu har jag fått något att fundera på. Gudarna skall ju veta att tillskott i kassan behövs ju alltid. Tänkte visa den sista tutt-tårtan jag gjorde till en kompis vars man fyllde 50 o inte hade en aning om att han skulle bli firad den dagen. Han blev något överraskad, kan jag säga.


Vill säga att den inte var borstad på korsetten när jag tog korten, så det syns lite av potatismjölet på den. Det är inte så lätt att jobba med svart sockerpasta, ur den aspekten. De som fått en sån här tårta har varje gång varit män o de har uppskattat dem :).

6 kommentarer:

  1. Jösses, jag har en fru som också skulle uppskattat den! *hahaha***

    SvaraRadera
  2. Oj, jisses va coolt! Bra jobbat. Va tar du för en tårta?

    SvaraRadera
  3. M: Fru???
    Soulsister: Tack :). Älskar att göra just den här typen av tårtor :). Jag tar 30:-/bit, om det inte är bröllopstårtor, de tar jag 40 för. Mina tårtor är fyllda med olika mousser, ingen ren grädde el vaniljkräm o sylt. Utan jag kör med frukt, bär el chokladmousser i. Det roliga är att jag inte gärna äter tårta själv, men det är himla kul att göra dem :).

    SvaraRadera
  4. Ohh shit vikken frän tårta... du ska få baka min 40 års tårta.. frågan e bara hur vi ska frakta hit den.. du får helt enkelt komma hit på mitt partaj!! :))

    SvaraRadera
  5. Tack Malin :). Ok, det är taget :). No problems. Har fraktat tårta till Söderhamn, så det skall inte vara några problem :).

    SvaraRadera
  6. Låter ju kanon bra det!!! :)

    SvaraRadera