onsdag 3 november 2010

Imorgon börjas det :)

Idag har jag fått piggelintabletterna :)! Så imorgon bitti börjar jag o mannen att äta dem. Skall bli mycket intressant att se vad som händer o hur det känns. Vissa, som inte röker, dricker kaffe o äter onyttigt, känner skillnad redan efter ett par dagar. O jag känner mig som jag  platsar i det facket :). Har aldrig någonsin rökt, inte ens tänt en cigarett, dricker inte kaffe, kanske har kommit upp i 15 koppar under mitt liv, o nyttigt känner jag att gör ganska så bra nu efter open. Det som kanske stökar till det är ju att man som opad inte tar upp mediciner o annat likadant som när man är oopad. Men det är bara att testa o se. Jag håller er uppdaterade om hur jag mår fortlöpande. Med burkarna fick jag också en pillerburk à la bling bling :). Skall ta foto imorgon på den för den var lite fin tyckte jag. Ibland är det kul med bling bling, även om jag inte är en hysterisk bling blingare. Men ibland så kan jag få något anfall när jag ser något kul.

Jag talade om för mannen när han kom hem att han bara skulle äta tabletterna o inte diskutera. Han tycker att hans bror, som är jättestressad, trött, utarbetad o allmänt down, skall börja med dem, men själv var han lite halvtveksam. Så jag bara sa att jag vill inte ha någon diskussion om det hela utan du behöver i allra högsta grad mer energi, så bara var tyst o ät dem. O jag kommer att hålla koll på att han verkligen gör det, var så säkra ;). För han behöver massor med energi så vi kan bli färdiga med alla projekt som påbörjats el skall påbörjas på huset. Alltså, det handlar inte om ombyggnationer utan om tapetsering o målning o jag har tjatat om detta i ett par års tid nu. Tänkte det skulle vara klart till jul i år.

Annars har dagen varit som en dag som alla andra. Grått o en massa regnande. Var hos distriktssköterskan o när jag kommer dit så har de skrivit fel tid. Skulle varit där 10.30 enl dem men på min lapp stod det 13.00. Den lite halvkaxige killen i kassan sa att de hade ropat upp mig 10.30. Kan ju hända sa jag, men jag hörde inte det eftersom det står 13.00 på min lapp. Ja, så kan man ju inte göra, bara utebli, var då hans kommentar. Men hallå, sa jag, jag kan ju inte hjälpa att de skrivit fel eller! Får se om det går att lösa. Det gjorde det, om än något senare, men inte tillräckligt för att kunna åka hem utan fick sitta där o vänta. Iaf så har tråden krupit in igen o båda såren har torkat upp jättebra. Så nu hoppas jag slippa åka dit igen med det här.

Sedan åkte vi, sonen o jag, till IKEA för att möta kompisen med dotter där. Hon hade nämligen tabletterna, och skulle dit, så det var bara att åka dit :). Har nog aldrig varit på IKEA o gått igenom kassan med varor för mindre än 100:-, men idag så. Köpte en rolig bok, söta pepparkaksformar o ett par tofflor till sonen som han ville ha, in alles 70:-. Helt ok :).

Nu blir det till att titta på Bonde söker fru.
Ha en bra kväll :)

11 kommentarer:

  1. Hoppas tabletterna fungerar för dig..=) själv skulle jag inte överleva utan mitt kaffe. .;)
    Hoppas stygnen håller sig på rätt håll nu..;)

    Kramar
    Junitjejen

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag också :). Skall bli jätteintressant. Kaffe är som sagt inte livets dryck för mig. Min man dock.......
    Ja, nu får de hålla sig inne i magen, det tycker jag :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. vad är det för tabletter? jag dricker ju inte kaffe.... men dricker alldeles för mycket pepsi max ibland. behöver koffeinet... att handla för lite pengar på ikea har jag lyckats med en gång eller två, men det känns konstigt när man går igenom kassan och det inte blir en skyhög räkning... kram

    SvaraRadera
  4. Lena: Jag skrev lite om dem i Regn det bara öser ner....... Hm, vet inte hur man gör en länkning i en kommentar, men du hittar lite om dem där.
    Ja, det är en konstig känsla att inte shoppa en massa på Ikea. Men det är skönt att man faktiskt kan göra det också *hihi*.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha, det är rätt. Håll koll på mannen och tabletterna. Ibland vet de liksom inte vad som är bäst för de....hm, ja...
    Ska bli spännande att läsa hur de funkar för er.
    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Hihi, tycker det är ganska ofta jag ;). Uppdatering kommer som sagt :).
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för titten in till mig, piggelintabletter?


    Må gott!

    SvaraRadera
  8. Bara jag som skall tacka för en underbar stund :). Ja, du kan läsa lite om dem i inlägget Regn det bara öser ner...... i oktober. Vet tyvärr inte hur jag länkar till det här i kommentarssidan:(.
    Detsamma.

    SvaraRadera
  9. Hur går det med tabletterna?? *nyfiken* =)

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Men hallå kvinna: vad HETER pillerna? Det är ju deeet vi undrar allihopa! :))

    SvaraRadera
  11. Jag började igår med dem så ännu kan jag inte säga något. Tyvärr *hihi*. Vad de heter? Nu strider jag mot företagets policy, eftersom de inte är släppta ut på marknaden ännu, men jag är ju anonym här så ok *hihi*. De heter ageLOC Vitality.

    SvaraRadera