torsdag 11 november 2010

Ursäkt!

Fick telefon för en stund sedan. Från skyddat nr så jag var ju laddad naturligtvis eftersom jag var helt på det klara med att det var en försäljare el nåt annat knas. Döm om min förvåning när jag hör att det är "apan", distriktssköterskan ni vet ;). Fattade först inte vem det var när hon presenterade sig, men sen gick det upp ett ljus. Var ju lite kort, om man säger så. She's not my favourite nurse, if you know what I mean ;). Hon frågade så trevligt om hon störde, o fortsatte sen med att be så hemskt mycket om ursäkt för hur hon betett sig när jag träffade henne. Eh, ok, var ju inte riktigt väntat, kan jag säga. Hon sa att hon var stressad o tyvärr hade haft en dålig dag o att det var ju helt oacceptabelt att låta det gå ut över patienterna. Ja, det tycker jag verkligen, var jag tvungen att kontra med. Hoppas inte att du behandlade de gamla el barn likadant bara, för då var det ännu mindre ok. Hon sa att hon hoppades inte att så var fallet, men ville be så hemskt mycket om ursäkt o kunde lova att det inte skulle upprepas. Jaja, vad skall man säga mer än att ursäkten accepterades o att det uppskattades att hon gjorde det.

Misstänker att hon inte riktigt tyckte om att behöva ringa det här samtalet *hihi*. Undrar just om min vän, tillika hennes chef, låg bakom det. För inte kan jag väl tänka mig att hon skulle göra det av egen fri vilja, eller?! Jaja, hoppas att hon fått sig en ordentlig tankeställare nu bara.

Ha en fortsatt bra dag :). Ville bara dela med mig detta.

11 kommentarer:

  1. Wow då.. så den lilla sköterske apan bad om ursäkt.. det är ju unbeliveible :)
    Kan tro du blev förvånad över samtalet och man kan verkligen hoppas på att hon fått sig en rejäl tankeställare!

    SvaraRadera
  2. Hihihi, ja, verkligen. Som svar på alla meningarna :).

    SvaraRadera
  3. Haha, kan tänka mig att hon våndades innan det samtalet :)


    Förresten, får du mycket spam här på bloggen? Kan du inte ta bort den förbannade ordverifieringen man måste fylla i vid varje kommentar???

    SvaraRadera
  4. Japp, det gjorde säkert hennes dag *hihi*.
    Hm, nej det får jag inte. Vadå, ordverifiering? Nu vet jag inte vad du pratar om att jag har *kliar mig i huvudet*. Jag har inte ställt in något sånt iaf. Så då vet jag nog inte hur jag skall ta bort det heller. Men jag misstänker att du kan tala om för mig hur jag skall göra ;).

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att det var oväntat. Men bra att hon gjorde det, ganska starkt faktiskt, annars hade hon ju bara kunnat fortsatt utan att bry sig.

    Jag har ätit paj förut och det går bra, jag dumpar inte på det. Har bara dumpat på en soppa första veckan egentligen.
    Problemet är att jag inte kan göra något efter jag har ätit, blir liksom "rapig", det känns som om jag är jättejättemätt och vill rapa, som om jag svalt luft i mängder.
    Kan tyvärr inte rapa, har aldrig kunnat det, skulle jag kunna det tror jag att det skulle gå över direkt.

    Jag har haft tur gällande dumping, har som sagt aldrig dumpat trots att jag har en tendens att äta för fort, jag kämpar verkligen med det. Däremot tuggar jag noggrant, extremt noggrant och det hjälper nog.

    Nu ska vi ju åka bort några dagar och bo på hotell och det lär bli spännande att se hur man får maten att funka då ;)

    SvaraRadera
  6. Kan tänka mig att det sved hos henne att behöva göra detta samtal. Men ändå, strongt på nått sätt. Jag menar alla kan ju göra fel (även om jag inte anser att läkare ska/bör göra det). Hur som helst så tror jag nog hon fått en tillsägelse och blev uppmanad att ringa. Skit samma, bra att hon gjorde det och du fick en ursäkt.

    KRamen i

    SvaraRadera
  7. Ja, och det är ju så att det är inte ok att uppföra sig hur som helst. Kan inte låta bli att tänka på om det är något stackars barn el någon stackars gammal person som inte kan säga ifrån. O man får ju hoppas att hon tänker sig för en gång extra i framtiden.

    Ulrika: du har lika tur som jag. Har inte heller dumpat mer än den gången på Fortimelen från Sophiahemmet. Tror du inte att känslan du har att du behöver rapa beror på att du äter lite för fort? Det känns som det skulle kunna vara en anledning, men vad vet jag.

    SvaraRadera
  8. Ordverifiering är att vi som kommenterar måste fylla i massa dumma bokstäver innan kommentaren kan skickas, så att inte någon spamrobot kan lägga kommentarer. Bra om man får massa spam, bara irriterande för de som kommenterar om man inte får det. Gå in på Instrumentpanel och välj sedan Inställningar. I den undre flikraden väljer du sedan Kommentarer. Ganska långt ner står det Vill du visa ordkontrollen för kommentarerna? välj Nej på denna. Lätt som en plätt!! Kram

    SvaraRadera
  9. Fixat. Tror inte att jag ställt in att det skall vara något sånt, men jag vet inte. Men nu är den borta iaf. Tack för hjälpen :), support Lena.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vassego. Där kan du också ställa in i fall du inte vill godkänna alla kommentarer, det kan ju också vara en inställning som du inte gjort själv :)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Nej, det vill jag inte ändra. För det känns bra att göra innan det publiceras.
    Kram

    SvaraRadera