onsdag 10 november 2010

Tog ett snack med mig själv......

Igår gick ju min sjukskrivning ut så idag står jag återigen till arbetsmarknadens förfogande. Hmmmm, känns lite konstigt eftersom jag aldrig tidigare gjort det egentligen. Hade hittat ett intressant jobb som kom ut för 14 dagar sedan, idag gick ansökningstiden ut, o då är det ju det här med att skriva ett personligt brev. Inte det lättaste, tycker jag. Att sälja mig själv är inte alls min bag. Visst, jag vet vad jag kan o vad jag kanske är bra på, men sedan att formulera det så att en som söker personal också tycker det..... det är en helt annan sak. Iaf, så i morse bestämde jag mig för att jag skulle söka, o satte mig o tänkte igenom vad jag skulle framhäva som positiva egenskaper så att det passade in. O skrev ihop brevet. Som tur är så har jag en coach på AF så jag skickade det till honom för att se om det skulle ändras en massa, el om det var helt uppåt väggarna kaxigt, el mesigt, el ja vad som helst. Fick svar ganska snabbt o då att det var bra o att jag absolut inte skulle ändra något. Så jag samlade ihop mig, o skickade in brevet o min CV. O fick en lätt ångestattack efter jag gjort det. Men gjorde det iaf, så nu är det gjort. Så håll tummarna för att de iaf kallar mig till intervju.

Har hittat några fler jobb som jag skall söka. Inte alls med samma inriktning, men det ena är väldigt intressant. Känns lite konstigt att hålla på med sånt här, men någon gång skall det ju göras, säger en del. O nu är det min tur.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Tvättat o grejat lite sånt men det hör ju till vanligheterna.

Malin o jag pratade om att ev försöka göra en träff med de som vill av oss bloggare som har en del kontakt. Vad säger ni, skulle det finnas intresse av det? När o var vet vi inte riktigt men vi tyckte det kunde vara kul om man kunde göra det. Visst, vi är lite spridda över landet, men finns viljan så är det ju hinder som är till för att övervinnas. Skulle vi lägga det en bit upp i landet så har jag inga problem att köra o fyller gärna bilen. Man skulle ju kunna göra så att man skulle försöka ha en träff i halvåret kanske o ha dem på olika platser bara för rättvisans skull. Vad säger ni? Hur många är med?

Have a nice evening :).

8 kommentarer:

  1. Vi kan väl börja med en träff i Göteborgsområdet? Vi är ju ganska många här... jag är med på allt som inte kräver att man sover borta :) Bil och körkort har jag inte heller utan är beroende av er andra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ok, bra då vet jag :). O bil, som sagt, är inga problem :). Jag kör ju dessutom mer el mindre förbi dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja är med!! :) så klart... hahahah
    Åh va bra att du skrev om det... känns dock som om att det blir jag som får ta mig ner till er då ni är många som Lena skriver i Gbg området. :)
    Vore så jävla kul om vi kunde få till det här. :)
    Va duktig du har varit.. ja inte lätt att sälja sig själv inte... självklart håller jag tummarna för dig gumman...de vet du väl!!
    Ska bli spännande att höra va det e för något jobb. Du en sak....min hemtlfn funkar inte f.n har felanmält skiten idag till tele2. Går inte att ringa varken in el ut så det är enbart mobil som funkar men det blir ju så dyrt. Meddelar mig så fort min hemlur funkar igen. Kram igen då :)

    SvaraRadera
  4. Hahahaha, du är ju härlig! Liksom din idé ;). Så det vore väl sjutton annars. Klart att vi kan få till det, har väl planerat saker förr ;). O du får bo hos mig, så löser det sig ju. Skall väl inte vara några problem :).
    Yes, tell me :).

    SvaraRadera
  5. :))) ja liksom min idé. Kanon att få slafa hos dig. O du vet du.. .ja vill åka o hamstra sånna där fruktstänger som Lena köper o har lottat ut. Fan ja ska ha med mig en hel resväska hem med sånna där. :)

    SvaraRadera
  6. Du tror inte du kommer bli trött på dem med en hel resväska eller? Nån annanstans fröken vill passa på att åka ;)? Det klart att vi löser det.

    SvaraRadera
  7. Frukstängerna är dyra... men det finns kanske några kvar där jag var i veckan. Rensade lagret ganska duktigt, och de är ju en sån affär som bara har tillfälliga partier av allt... Jag har också en soffa som man kan sova på, hahaha, sover ju på den nästan varje natt, så jag kan gå i god för att den är bekväm!

    SvaraRadera
  8. Jag skall skicka dottern, om jag inte kommer inte till henne imorgon förstås.
    Hihi, vi kan öppna b & b, du o jag. Jag har både säng, dagbädd, o soffa så här får ju plats ett par också. Så de långväga kan postera ut sig :). Och samtliga är väldigt sköna här också, somnar med jämna mellanrum i dem *hihi*.

    SvaraRadera