söndag 14 november 2010

Hemma igen o nybliven mormor :)

Åkte ju direkt in till dottern efter kursen. Men det var ganska lugnt så vi pratade o jag busade med barnbarnet en stund. Käkade lite också o sedan väntade vi. Hennes man ville åka mer el mindre när jag kom vid 16-tiden, men det tyckte jag inte fanns någon anledning till. Hon var ganska lugn o inte så hysteriska värkar heller. Men vid 20 tyckte jag att det började bli dags. Sonen var lagd, barnvakten på plats, så vi åkte in. 20.30 var vi på förlossningen o trodde vi skulle få vänta fram till småtimmarna faktiskt med tanke på hur det verkade. Men när hon bestämt att hon, trots allt, ville ha ryggbedövning o narkosläkaren var beställd så exploderade det o öppnade sig 4 cm på ca 10 min. Ingen ryggbedövning alltså, o barnmorskan trodde inte det var sant riktigt. Men jodå :). Lillebror föddes kl 23.18 igår kväll, vägde 3670 g o var 48 cm lång. Jättefin o så lik storebror, men 6 hg mindre o 4 cm kortare. Så det här var en liten plutt i jämförelse. En bebis, inget barn, om man kan säga så *hihi*.

Så mysigt kan jag bara säga. O världens gulligaste barnmorska. Jag fick lillebror i famnen medan föräldrarna fikade, o jag kan säga att det är fantastiskt att få vara med och få möjlighet att njuta av dem så snabbt. O samtidigt inte vara lite omtöcknad efter en förlossning *hihi*. Bara lukta, mysa o njuta. Han somnade dock som en stock så fort jag fick honom hos mig, men vad gör väd det :). Jag fick också fika på silverbrickan, men jag hade ätit en stund innan så jag hoppade det o tog så gärna lillebror istället :). Nu sitter jag här o är fortfarande lite full av adrenalin, men skall nog försöka sova några timmar. Förhoppningsvis lite längre än till kl 6 som varit vanligt den senaste veckan.

Godnatt :)

7 kommentarer:

  1. Grattis igen! Har ju redan grattat på Facebook och i min blogg :) Kram

    SvaraRadera
  2. GRATTIS GRATTIS skönt att allt gick bra..=) Stolt mormor nu då..;)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tackar tackar. Klart att jag är :).

    SvaraRadera
  4. Åhh hurra.... va kul. GRATTIS till er alla!!!
    Kram på rej mormor :)

    P.s. Ja har inte ont i håret idag :) D.s.

    SvaraRadera
  5. GRATTIS!!! Så himla roligt. Härligt att allt gått bra och de mår bra. Kanske man kan få se en liten bild??? Älskar bebisar...men vem gör inte det.

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket :). Så bra Malin ;), då var det ganska lugnt iaf igår.
    Bild kommer :).

    SvaraRadera