torsdag 18 november 2010

Dessa tabletter!



Det här är ju frukostladdningen varje dag. Är bara så trött på att ha burkarna stående. Har jag inte dem framme så är jag hopplöst dålig på att komma ihåg dem, så jag måste se dem. Jag skulle vilja ha en fin dosett, inte en sån där tråkig röd som pensionärerna har utan en rolig. Gärna med bling bling om det finns. Men jag har letat på nätet o hittat........ zero! Nån som har en idé om var man kan hitta nåt kul i den vägen?

Har hittat så söta adventsänglar att sätta på ljus :). Har tänkt göra en adventsuppsättning med stora blockljus på ett uppläggningsfat med lite mossa mm. Lägger ut bild när jag är klar med den. Visst är de söta?
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Jag använder dosett för lunch, middags och kvällstabletterna. Men morgontabletterna får inte plats. Det har jag löst genom att jag har en stapel med 8 genomskinliga plastglas stående. Den översta är bara för att skydda de som står under. I varje mugg ligger en morgonranson med tabletter. Inte så himla snyggt men väldigt praktiskt. Kram

    SvaraRadera
  2. Hmmm, ok, men det känns inte optimalt här med tanke på barn o hundar o emellanåt barnbarn också. Samt när man inte är hemma o behöver ha dem med sig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kan säga att jag avskyr ha dom framme oxå MEN...har jag dom inte framme så kommer jag aldrig i livet komma ihåg dom och jag totalvägrar att skaffa mig en sådan där röd dosett, känner precis som du där. Ja ska leta lite till dig, brukar vara duktig på att hitta en massa skit :)
    Klar de går bra om du ringer imorgon.. ja ska dock på lunch vid halv tolv men e säker på du ringer innan. :) Hoppas ja inte e ute me hunden då bara. Men då vet du om ja inte skulle svara vart ja e.

    Skit fina små änglar till ljusen.

    KRAM MALLANBRALLAN :)

    SvaraRadera
  4. Visst är de tråkiga, de röda. Visst, de finns i andra färger, som blå t ex. Roligare? Njet! Hittar du nåt kul så hojta till, gärna :). Jag är mindre duktig på att hitta saker *hihi*.
    Japp, då vet jag ;).
    Visst är de söta :).
    Kram :)

    SvaraRadera
  5. Jag har ställt min mobil så när den ringer står ett meddelande också "Glöm ej Kalktabletten" typ. Dom har jättekul åt det på jobbet och ja, det kan jag ju bjuda de på...

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Det kan ju också vara en idé. Kanske får göra det tills jag hittat en fin dosett.
    Kram

    SvaraRadera