onsdag 17 november 2010

En alldeles vanlig dag.

Ja, det har det varit idag. Förutom att jag var inne hos dottern o körde henne o lillebror till sjukhuset för hörseltest, pku-test o vikt. Inga problem med något av dem :). Så jag fick möjlighet att prata med den lille en stund o snosa lite på honom. Han har så kloka ögon, den här lille killen. Undrar vad det kommer att bli av honom. Så lugn o tyst, bara tittar o säger ingenting. Ja, det skall bli spännande att se vad han är för en individ :).

Sedan hem, fixa lite lunch, o då ringde mannen o talade om att han var på väg hem. Jaha, mitt på dagen? Han hade varit på möte i annan kommun o brydde sig inte om att åka in till jobbet efter det. Fixade med pannan istället, men det gick visst inte så bra.

Så dagen har inte medfört några större sensationer precis. Har funderat på hur julen skall utformas här hemma lite grann. O vill gå en kurs i att stämpla ljus o en i att tillverka kort. Får se om jag kan få till det. Vi har två butiker här som håller på med olika typer av "pyssel". Den ena är dyr, o hon som har den är inte speciellt trevlig o känns helt oinspirerande för mig. Den andra hade tyvärr inte testat på det här med att stämpla på ljus, men har bra pris på en kväll hos henne. Om man är minst 6 pers tar hon 50:- inkl fika. Det tycker inte jag var dyrt. Visst, sedan får man ju räkna in att man köper materialet, men det har hon tydligen rabatt på dessutom under en sån kväll. Får se om jag kan få ihop 6 pers som vill gå med mig.

Ha en god natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar