söndag 14 november 2010

Nyss hemkommen, igen :).

Dottern ringde i förmiddags o var jättepigg. Hon talade om att hon tänkte åka hem idag, om barnläkaren sa ok om lilleman. O vid 14 hörde hon av sig igen o frågade om jag kunde hämta henne o köra hem henne. Hennes man har inget körkort o de har ingen bil heller ännu, även om hon letar efter en nu. O det klart att mamma gärna gör det. Så vi åkte hela familjen, lämnade mannen o sonen hos hennes man o son, hämtade bilstolen o åkte vidare till sjukhuset för att hämta henne o underverket. Hade innan dess fixat lite kläder som han kunde åka hem i. De hon hade hemma var för stora eftersom han var så mycket mindre än storebror. Han gick aldrig i storlek 50, som den här lille får ha för att inte drunkna. Hade också köpt en gosig mjuk turkos overall i 56 eftersom hennes minsta var i storlek  62. O han fullkomligt drunknade i den *hihi*.

När vi kom hem till dem lagade jag middag till oss så de slapp det mitt i allt annat också. O fick dessutom mysa med lillebror en del eftersom han var vaken en hel del. O inte ett ljud han säger, bara ligger o tittar o smakar på luften *ler*. Storebror tyckte det var lite konstigt att han var där, minst sagt. O när han sedan skulle äta tyckte han inte om det. Det var ju HANS mamma. Men det löser väl sig, det får det ju göra.

Här några bilder på lilleman, tagna idag :). Det första från inatt visserligen.



Storebror undrar vad de kommit hem med :).

Mina tre prinsar, inte lätt att få de två stora att göra som man vill när man fotar *hihi*.

Somnade gott i vaggan för första gången :).


Nu är det natten här. Gårdagskvällen/natten tar ut sin rätt :). Suss gott! För det tänker jag göra.

6 kommentarer:

  1. Nä men gud vilken liten lill skrutt :) Såå söt och de andra två pôjkera e super söta de med!! Gooooos.
    Du e allt en snäll mormor du. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken söting!! Grattis mormor, bra jobbat :) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack :). Ja, vi tycker naturligtvis att han är otroligt söt o vi är ju inte alls partiska *hihi*. Jag gör så gott jag kan, Malin :).

    SvaraRadera
  4. ..och ett stort grattis till mormor från mig också! Vilka goa grabbar.. och liten bebis som är SÅ mysigt! :)

    SvaraRadera
  5. Tack, ja de är jättegoa allihop :).

    SvaraRadera