tisdag 2 november 2010

3 veckor idag!

Ja, det är 3 veckor idag sedan operationen. Det går undan verkligen. Var ju tvungen att ställa mig på vågen då ju, o ytterligare 2 hg neråt visade den :). Känns jättepositivt, o att jag mår bra. Jag läste, inne på Viktop, en tråd om Omeprazol, o kom på att de hade ju jag också fått utskrivet. Totalt missat det. Ringde upp till Sophiahemmet o sa som det var. Sköterskan frågade hur jag mådde, ont i magen el något sådant, o jag sa att nej, inget sånt överhuvudtaget. Så hon sa bara, grattis, då har du inte behövt dem. Frågade också om jag skulle börja äta dem, men det tyckte hon inte om jag inte fick magkatarrsliknande symptom. Ööööh, hur känns det då? Har aldrig haft magkatarr, så hur skall jag veta symptomen för det?! Men jaja, jag märker kanske det. Gallstensanfall har jag ju haft några gånger o DET är inte kul. Så förhoppningsvis är inte magkatarr lika djävligt.

Igår var sonen o jag med en kompis o hennes dotter i Borås på Leos lekland. Ungarna har ju höstlov så det gäller att hitta på något. Vi kom dit vid 12.30 o åkte inte därifrån förrän 17.30 ca. Kan säga att det var 2 väldigt varma ungar vi hade med oss hem. Uppspelta som tusan, de hade verkligen haft kul. Åkt mycket rutschkana, fanns ju flera i olika varianter, hoppat i borgar, studsmattor, cyklat, spelat spel mm mm. O fikat naturligtvis, men det var knappt de hann med det. Då är det bra, när de nästan säger nej till glass *hihi*. Jag hade med mig käk så jag skulle klara mig, för jag vågade inte chansa på att deras meny skulle funka. Kände ju inte riktigt för att dumpa där ju. Vi mammor satt o tjôtade mest hela tiden, för jag kände inte riktigt för att ge mig in i lekens värld, med tanke på hur mycket barn där var igår. Så vi hade en jättetrevlig dag, verkligen. Tack för det, T. Det blev dock en sen kväll så sonen sover fortfarande, o här är lugnt o skönt. Fritids är ju öppet, men han ville vara hemma istället idag, o det kan vara mysigt. Slippa ge sig iväg o passa tider.

Såruppdatering. Det torkar iaf. Jag har tvättat, torkat o luftat o luftat o luftat. Gör inte lika ont o är inte lika kladdigt längre. Imorgon har jag tid hos distriktssköterskan igen, får se vad hon säger om det. O på tal om dem. Igår när jag kom hem hade jag fått en enkät på posten om vad jag tyckte om min vårdcentral. Både vad gäller senaste läkarbesöket o allt omkring det samt om jag haft kontakt med distriktssköterskan! Gissa om jag hade en del att säga i den om dem *hihi*. Är det inte konstigt att det skulle komma en sån just nu? Jaja, har redan fyllt i den o lägger den på lådan idag.

Ha en härlig dag. Det skall jag försöka med iaf. O dricka en massa! Kram

4 kommentarer:

  1. Skönt att få sitta och tjata så där med andra medans barnen springer musten ur sig. Skönt också att såren börjar arta sig. Sakta men säkert går det fram åt...
    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju inte så ofta man får tillfälle till det precis :). Men man känner sig lite lat när man inte gör något på hela dagen på det viset *hihi*. Men jag är ju iofs sjukskriven så det är väl ok. Hur går det med vattnet för dig?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aha, Leos minsann, det är ju i mina hemtrakter det. :) Där är verkligen jättebra där. Min son är helt slut när vi har varit där. :)

    Lycka till hos sköterskan idag.

    SvaraRadera
  4. Aha, så det är där du håller till ;). Ja, det var bra. O som du säger, helt slut blir de :).
    Tack så mycket :).

    SvaraRadera