söndag 28 november 2010

Söndag morgon o huset är tyst :)

Godmorgon :)! Sitter i ett alldeles tyst o stilla hus. Vaknade 6.30 o smög mig ner. Hundarna tittade bara upp på mig o vände sig om o fortsatte sova. Inga morgonhundar jag har, nej ;). Så alla andra ligger o sover ännu. Jag älskar den här stunden, bara jag vaken, o kan sitta lugnt o dricka mitt vatten o sen äta min fil :). Kan säga att så här såg det inte ut innan jag opererades *hihi*. Då kunde jag sova lääääänge.

Igår var vi på julmarknad, el vad de kallade det, i Onsala. En kompis till mig o hennes syster gör pepparkakshus o har tävlat med det under många år, o skulle sitta där o dekorera mm. Hon hade dessutom lånat bakformar av mig för ett tag sedan o skulle ta med dem dit. Så vi packade in oss i bilen o gav oss iväg dit. Det var Röda Korset som hade den, o det var lite loppis, lotterier o försäljning. Mysigt, o vi vann lite saker. Sonen fiskade o handlade lite också eftersom de hade leksaksloppis :). Fick ett jättegulligt pepparkakshus av kompisen som tack för lånet av formarna. Skall fota det när det blir ljust o lägga in det.

Sen åkte vi till blomsteraffären där ute o handlade julstjärnor o efter det fick jag ett ryck att vi åker in till Gbg. Sagt o gjort, vi tänkte gå upp till Kronhusbodarna för att se om de startat sin julkommers där uppe. Dock körde jag genom stan o hamnade på Magasinsgatan o sprang in på Snabb o fixade skridskor o hjälm till sonen. Han har inga o vill åka, o dessutom skall de åka i skolan på onsdag, så nu var det fixat. De har både nya o begagnade skridskor o utrustning, samt skidor o utrustning också. O eftersom han växer så det knakar tycker jag inte det spelar så stor roll att de är begagnade faktiskt.

Sen upp till Kronhusbodarna, som var igång :). Men jäklar i min lilla låda vad det blåste o var svinkallt där uppe. Det var bara att skynda sig inomhus snabbt där uppe. Tog en runda där inne o det var många roliga hantverkare där :).

Sen var det att ta sig hem, för nu började det bli sent. Var bara inom pappa o satte upp adventsljusstakarna i affären. Även om den inte är öppen så behöver det ju inte se öde ut liksom. Det är dessutom julmarknad i Kba idag o då vill han att det skall vara lite jul i fönstrena. Sen var det bara hem som gällde. Vi var hungriga o sonen på ett himla humör pga det. Så snabbt slänga ihop tacos. Jag åt en burrito, var lite tveksam till brödet eftersom det ju är lite degigt, men det gick bra :). Kanongott, med mycket egen guacamole, mmmmmmm. Älskar det.

Idag står det födelsedagskalas på schemat uppe i Trollhättan. Sonens kusiner har fyllt år o skall firas idag.

Ha en jättefin första advent :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar