tisdag 9 november 2010

Så var det dags igen...

Så här såg det ut i morse när vi vaknade. Visst, det är inte alls som uppe i Luleå men ändå! Det är bara den 9 november o det har redan snöat 2 gånger. Hur skall detta sluta undrar jag?! Det kommer bli en lååååång vinter, misstänker jag. Sonen tyckte att det var alldeles för lite snö som kommit men det snöar fortfarande så det kommer mera. Bilden är åt ena grannens håll.

Några som gillade det var i alla fall mina hundar. Var omöjligt att fånga dem när de rusade runt, men Emmi, min buhundstik, stannade upp för en sekund för att se vad matte sysslade med innan hon for iväg igen.
Jag sa ju att jag skulle visa min "blingbling" pillerask, men hade helt glömt bort det. Fick med den när jag köpte mina tabletter, o jag gillar den :). Vissa saker är lite kul när det är blingbling, men det får inte vara för mycket. Så här ser den ut iaf :).

Har ju ätit tabletterna sedan i torsdags o jag känner mig piggare, o vaknar tidigare o är inte trött. Annars när jag vaknar är jag som en zombie, men det är jag inte nu. Sen om det beror på tabletterna el något annat är ju svårt att säga ännu. Jag känner mig inte seg heller, vilket jag nästan alltid gör den här årstiden.

Idag är det 4 veckor sedan jag opererades. Herregud, vad tiden går fort. Tycker att det var typ igår jag kom hem efter operationen. Träffade en gammal god vän i söndags som jag pratade lite om ditten o datten om, o berättade att jag opererats. Hon bara undrade hur jag kunde se så himla pigg ut, 3½ vecka efter magoperation. Det är ju kul att höra :).

Hur går det då med vikten? Tja, den går ju neråt iaf, men inte är det några 2-3 kg/vecka som en del pratar om. Misstänker att det finns flera orsaker. En är vattnet. Nej, jag får fortfarande inte i mig 1½ liter/dag. Kan inte dricka rent vatten för det känns som en klump i magen. Men när jag häller lite Funlight el osötad äppelmust, som jag fick tag i igår, så går det bra. Märkligt, men så är det. Men jag får i mig max en liter/dag. Den andra är väl att jag inte är ute o powerwalkar varje dag. Alltså, jag tycker ju inte om att vara ute när det blåser o regnar, o det har det ju liksom gjort ett tag nu. Så det har blivit lite korta promenader, men inte i jättehögt tempo. Fasen vad jag vill ha ett löpband hemma, el en crosstrainer (även om jag blir yr i huvudet på den). Älskade löpbandet när jag gick på Xtravaganza. Det var min favorit. Får nog prata lite med tomten om detta ;). Det skulle göra att jag tränar varje dag istället, o det är ju det som jag behöver. Jaja, får ta mig i kragen o gå ut tills tomten kanske hittar hit. Sen tycker jag ju att det är ganska tråkigt att gå ut o gå själv också så det är ju en bidragande orsak till att det inte blir heller.

Ha en bra dag o kör försiktigt ni som skall köra bil.
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Tänk om vi bott närmre då kunde vi gått tillsammans ved vovvarna =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till operationen!
    Angående att du har svårt för rent vatten men klarar när du lägger till något sött, så tror jag det antingen kan vara psykologiskt eller också behöver din kropp helt enkelt lite socker i sig. Den har ju genomgått en stor och drastisk förändring, så att den är lite "småsur" över den ändrade kosten osv är ju bara förståligt! ;)

    Svar: Tack så väldigt mycket :) och ja, det är hemskt att samhället är som det är..

    SvaraRadera
  3. S.T. Ja, det hade varit kul :).
    Fattie: Tack. Men den får inget socker eftersom jag kör funlight, o bara några droppar. Men visst, det kan så vara att den är sur *hihi*.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle också behöva motionera mera... men ibland funkar det inte helt enkelt. Ingen simning denna veckan pga axeln :( Men nu är den i alla fall bättre. Du får komma hit och hälsa på så kan vi gå en lång promenad i Änggårdsbergen! Där är det väldigt vackert. Kram

    SvaraRadera
  5. Nej, det är ju så ibland. Beroende på olika omständigheter. Ja, det gör jag gärna :). Kram

    SvaraRadera