onsdag 1 december 2010

Julpyssel :)

Ja, igår em var jag på sonens fritids o julpysslade. Det var väldigt väl organiserat med 4 olika stationer där man gjorde olika saker till självkostnadspris och sedan fanns det fika också. Vi gjorde naturligtvis alla 4 stationerna o sonen fikade :). Det var en jättemysig em, även om sonen tyckte att det ibland tog för lång tid, bl a kransbindningen så den var han inte så närvarande vid.

Vid första stationen dekorerade man ljus med vax. Det fanns hjärtan i olika färger o sedan vaxband som man satte på o värmde med handen lite bara. Enkelt o lätt för barnen o resultaten blev fina. Sonen valde guld på hjärta o band. Här sitter han ihop med sin ena fröken o fixar det :). 

Nästa station var att göra julkulor av styrolit som man dekorerade med paljetter o lite annat. Tyvärr tog jag inget kort där. Vi gjorde varsin sådan kula.

Sen kom vi till stationen där man skulle tillverka en servettomte. Det skulle målas en servettring i trä som sedan skulle limmas på en platta o fixas huvud med skägg o luva på. Här målar sonen för fullt.
 
Sista stationen var alltså kransbindning o där hade jag inte tid att fota. Det tar ju lite tid att fixa små buketter av grönt som skall sättas på stommen. Men på bilden nedanför fikar sonen o har alla sakerna på bordet. En jättetrevlig em, som sagt, o vi kommer absolut gå på det nästa år också :). De gör olika saker varje år på sina pyssel dessutom, förutom kransarna för de vill alla att de skall vara med. O billigt var det. Att göra en krans på halmstomme kostade 70:-. Tyckte jag var ett jättebra pris, med tanke på vad en färdigdekorerad kostar.
Posted by PicasaIdag skall sonen åka skridskor i skolan  o de behövde hjälp att köra skridskor o packning till ishallen o även att knyta skridskor. O eftersom jag ändå är hemma idag så lovade jag att komma o göra det. Så nu vet ni vad jag gör på förmiddagen idag, knyter skridskor för glatta livet :). Jaja, vad gör man inte för de små liven ;). O kl 18 skall jag på andra intervjun :). Nervös, jag? Å inte ;). Hahaha, eller hur!?

Ha en bra dag i kylan. För det är riktigt kallt idag också, -13 grader.

2 kommentarer:

  1. Nu är klockan mer än 18, hoppas allt gått bra. Släpper i alla fall fingrar å tår nu som jag hållit i flera dagar :) KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack Lena :). Förstår att det har varit lite jobbigt att jobba för dig, så det är ok ;).
    Kram

    SvaraRadera