lördag 30 oktober 2010

Usch, vad äckligt!

Det understa såret kladdade en hel del o gjorde ont så eftersom jag inte är det minsta sjukvårdsutbildad åkte jag in till distriktssköterskan idag. Hon tvättade o pillade, tvättade o pillade o hummade emellanåt. Blev lite nervös faktiskt. Hummande är aldrig bra, det har jag lärt mig. Men tydligen lät hon så. Det översta såret vätskar sig fortfarande men är inte lika irriterat längre, yes. O när hon hållit på en stund med det understa säger hon: vet du vad jag tror det är? Nej, säger jag lite halvt skräckslaget o tänker, nu kommer dråpslaget. Nejdå, det är ett av de inre stygnen, som skall förinta sig inne i kroppen, som håller på att ta sig ut genom ett av hålen där de yttre stygnen satt. Hallå, hur fan är det möjligt?! Hon sa att det är inte ofta man ser det, men nån gång ibland kan det bli så. Så just nu letar sig ett stygn ut genom magen på mig. Huuu, skitäckligt. Så nu får jag gå på måndag igen så de får titta på det igen. Så mycket var apans kom om 14 dagar värt. Men jag känner mig nöjd med att det inte är någon infektion iaf utan bara irriterat av stygnet.

Åkte sen till grönsaksaffären o köpte lite frukt o grönsaker o butternutpumpa. Skall göra pumpasoppa o även rostad butternutpumpa o rostad sötpotatis till örtfylld kyckling till middag. Ja, soppan blir kanske inte till middagen utan till mellanmål el imorgon.

Idag åt jag nötfärsbiffar med fetaost i, tacokryddade, med potatis o sås o morötter. Jättegott, jag älskar fetaost. O i köttfärs är det ju bara så himla gott.

Sonen o mannen har åkt till simhallen o tränar på sköldpaddan o leker så har jag har det lugnt o skönt :). Skall bara göra lite tråkiga saker som tvätta o betala räkningar. O förbereda middagen, men det är ju kul :).

Ha en härlig lördag o glöm inte krama varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar