lördag 30 oktober 2010

Morr!

Alltså, hur är telefonsäljare funtade? Telefonen ringde här nyss, inget svar. Efter 5 min ringer samma nummer igen, svarar o följande utspelar sig:
- Hej jag heter Patrik o ringer på uppdrag av Telia.
- Jaha, en lördagkväll kl sju?!
- Eh, ja?
- Tycker du det är bra?
- Eh, kanske bättre en annan dag eller?
- Typ, eller inte alls kanske!
- Ok, ha en trevlig lördagskväll då.
- Tack.
Kan säga att han lät lite lätt förskräckt hela samtalet igenom. Men vad i herrans namn tänker de på o med? Man ringer väl inte om sånt en lördagkväll?! Lika irriterande som när de ringer på en söndag. Låt folk vara i fred på helgerna iaf. Ja, alltså försäljare skall göra det anser jag. O det spelar ingen som helst roll att man är med i Nic:s. För det finns krypvägar att komma igenom det, helt klart. Så morrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Telefonsäljare skulle jag aldrig vilja jobba som, skulle inte ens tänka tanken att söka ett sånt jobb.

Var bara tvungen att skriva av mig.

6 kommentarer:

  1. Högst irriterande jag håller med. Jag fick en försäljare som fråga vad jag hette. Han hörde fel två gånger och då säger han till slut" Jaja skit samma. Det är så att jag ringer från......" Öh va?? Vaddå skit samma vad jag heter, vilken fräckhet alltså. Jag brukar låta de hålla på en lång stund sen säger jag att jag inte är intresserad o´ch lägger på. Måste ju vara det ultimata för en stressad försäljare att slösa dyrbar tid på en som inget vill ha. En sa till mig en gång i väldigt irriterad ton: "Det kunde du väl sagt med en gång" Varför ska jag det, mycket roligare så där tycker jag....
    Kramen på dig!!

    SvaraRadera
  2. Jag hatar också telefonförsäljare. Här får de dock ingen chans... De säger "Hej jag ringer från XXX" och jag säger direkt "jag är inte intresserad" och lägger på. Men jag ser på nummerpresentatören att jag, trots Nic, får flera samtal om dagen... Att de aldrig ger sig? Kram

    SvaraRadera
  3. Scrapmoster: Ja, de borde ju dessutom veta vem de ringer till, det står ju liksom vid numret. Men man undrar ju om de tror att de skall få till ett avtal när de serverar en en sån kommentar.

    Lena: Ja, det är ju liksom inte en gång om dagen det ringer försäljare. Jag brukar inte svara, men ibland så gör man ju det ändå. Ibland så kör jag med kommentaren: Ja, tack, jätteintressant skall bara kolla med konkursförvaltaren först om jag kan teckna ett sånt avtal. Då blir de ganska ställda o dryper av snabbt *hihi*. Bitch, jag? Åh inte då *ler*

    Kram på er :)

    SvaraRadera
  4. Vi nixade vår telefon men eftersom vi är företagare så ringer dom ändå.
    Nu har vi skyddat nummer och nu är det rätt sällan det ringer någon försäljare, en gång i veckan kanske. Och då svarar vi inte.
    Eller vi hinner inte. Dom har ju autuuppringning (ringer flera samtidigt) och då läggs ju samtalet på när någon annan svarar, innan vi hinner svara ens.
    Jäkla typer.

    Jag svarar numera nej, jag vägrar köpa något via telefon, ibland slänger dom på luren, idioterna.

    Jag morrar också.

    SvaraRadera
  5. Ja, det var nog så det började, när jag hade mitt företag igång. O nu hjälper det inte att jag tagit Nics igen. Ja, de är verkligen typer.

    Vi är nog många som morrar om det här. Kanske skulle ta o starta en MORR-blogg *hihi*.

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt jobbat som telefonförsäljare, vi har det inte lätt. Det är inte världens bästa jobb, varken som jobb eller inom pengar.. därför kan man behöva jobba helger för att överleva. Även om folk inte gillar att det rings.

    Jag slutade för ett år sedan, men jag har ändå inget emot att dom ringer. för jag vet att det är jobbigare för dom!

    SvaraRadera