lördag 2 oktober 2010

Fryser!

Alltså, nu börjar jag undra om det verkligen är så kallt ute redan el är det så att jag fryser pga flytet?! För jag fryser hela tiden, dag som natt. Inte skönt alls, jag som är van att aldrig frysa.

Idag har vi varit på sonens fotbollsavslutning. Kan säga att han är måttligt road, el ja vad skall man säga?! Han är inte uthållig, kanske är mer rätt ord. Det skall serveras herrn mitt framför näsan, då är det kul. Men koncentrationen är inte på topp hela tiden, kan man säga. Men så emellanåt så tänder han till ordentligt o då är det kul, tycker han. Jaja, misstänker att det har med åldern att göra. Avslutning blev det iaf, o mamman hamnade i köket efter en halvtimmes frysande utomhus när jag tittade på o försökte peppa igång sonen. Det var inte så många föräldrar som anmälde sig frivilligt, kan man säga. Vi var typ 3-4 föräldrar, varav den ena eg var en av ledarna. O det är många barn, runt 25-30 st, med syskon o föräldrar. O dessa skulle ha korv o bröd, kaffe, festis o kaffebröd. O tänk, korven kokar sig inte själv, kaffet brygger sig inte själv o hoppar i termosarna o fikabrödet skär inte upp sig o lägger sig på fat. Märkligt, det trodde tydligen de flesta andra föräldrar. Men ok, det störde mig inte speciellt, men jag tycker det är lite märkligt att man inte kan engagera sig alls. För det här är ju liksom inget nytt, o det är ju likadant överallt verkar det som.

Nåväl, jag fixade fikabrödet (utan provsmakning :)), o de andra fixade kaffe o korv. Sedan var det full rulle när alla kom in på en gång naturligtvis. Fika o diplomutdelning funkade bra. O kan ni tänka er, alla dessa föräldrar tog sina barn o åkte hem, utan en tanke på att allt skulle tas om hand sedan, hmmmmm...... Jaja, nu är det gjort iaf, o vi hade det trevligt, vi som fixade det hela.

Sedan hem till pappa så han fick lite kaffebröd som var över utav det jag bakade igår. Han blev som vanligt mycket nöjd :). Han älskar hembakat. O så handla lite innan det var hemfärd. O fortfarande frös jag hela tiden. Trots att jag varit inomhus mycket. O hungrig som bara den, eftersom jag inte hade någon soppa med mig utan fick nöja mig med vatten.

Dottern ringde o talade om att nu hade hennes lille 1-åring varit med om sitt första rån! Hallå! Jag är snart 50 o har inte varit med om något än, som tur är. Han o pappan hade varit på Backaplan för att handla lite o när de står där så springer plötsligt 3 maskerade, beväpnade män ut från Guldfynd, slänger sig i en bil (som inte är deras) o kör snabbt iväg o krockar med en stackare så den blir mos, men de lyckas ta sig därifrån ändå tydligen. Herregud, vilken tur att de inte var inne i den affären! Tänk vad som kunnat hända! Alltså, jag är inte någon sjåpig morsa (tror jag ;)), men det klart att man får sig en tankeställare när man hör sånt här.

Nu skall jag ta o ta mig en stor kopp te för att se om jag får upp värmen lite. På återhörande :)

6 kommentarer:

  1. Hejsan. Hittade hit via "Mellan 1 och 0". Jag gjorde operationen 2 juni i Tyskland och ångrar mig inte en sekund. Har inte tid att läsa bakåt i din blogg nu, när skall du opereras?

    SvaraRadera
  2. Glöm min fråga, det står ju i tickern... Lycka til! Kan jag lägga till dig i min blogglista? Anväder den inte själv, men många andra gör det. Själv använder jag Google Reader :)

    SvaraRadera
  3. En sak till :) Satt och läste lite bakåt ändå och såg att du skrev att du inte kan minska mer än 1 kg åt gången på tickern. Det kan du, om du använder punkt som decimaltecken istället för komma!

    SvaraRadera
  4. Hej Lena. Kul att du hittade hit :). Hihi, här gick det undan minsann. Jag hoppar över din första fråga ;). Ja, du får hemskt gärna lägga till mig. Jag är lite ny på det här med bloggning så jag vet inte ens vad Google Reader är :(.
    Ang tickern, vad bra, då kan det ju bli rätt också :). Tack så jättemycket!

    SvaraRadera
  5. Klart du kan lägga till mig :) Google Reader funkar ungefär som feeds, jag har det i min Gmail. Fördelen är att det inte spelar någon roll i vilken dator du kollar, det uppdateras ju på nätet. När jag hade 2 datorer var det irriterande att hålla reda på alla bloggar med Internet Explorers feeds eftersom det bara ändrades per dator. Jag läser ca 100 bloggar och med Google Reader ser jag alltså lätt vilka bloggar som har nya inlägg.

    SvaraRadera
  6. Ok, sa jag lite fundersamt. Det där det var nästan grekiska för mig. Men det var säkert bra *hihi*.

    SvaraRadera