tisdag 26 oktober 2010

Bläk-dag

Kom inte iväg o handlade igår kväll. Hade bara ingen ork kvar till det efter dagens eskapader. Var dessutom öm i såret som apan varit o rotat i. O när jag kokade ett ägg till kvällsmaten så misslyckades jag t om med det. Ägget sprack så det blev fullt med vatten i o trots lång koktid så var det löskokt. Inget vidare på knäckebröd *hihi*.

Nåväl, varför har dagen varit bläk då? Ja, säg det. Hade ingen energi kändes det som. Hade flera planer på vad som skulle göras, o av dessa blev intet alls. Känner mig uppblåst, o när jag vägde mig i morse hade jag gått upp 2 hg sen i torsdags. Morrrrrrrrrrrr! Visst, jag har börjat äta så det är väl det det beror på, men det känns ju sådär ändå. O vattnet kan vi ju säga att det gått rent åt he-te med idag. Kom dock iväg o handlade efter jag hämtat mannen o sonen. Innan var jag inne på vårat lilla nyöppnade charkuteri o då hade de bra pris på nötfärs, 5 kg för 300:-. O de mal det när man väntar, sånt gillar jag. Vi gillar köttfärsrätter hemma, o det passar ju bra nu också, så jag köpte det. Så nu har jag 5 kg nötfärs i ca 5-600 g paket i frysen :). Alltid något bra iaf.

Känner mig fortfarande som en basketboll ungefär. Vansinnigt irriterande, men det går väl över får man hoppas. Kan inte säga att jag haft någon större aptit heller men jag har ätit ändå. O jag har varit noga med proteiner så jag tror inte att det är det heller. Jaja, vem vet. Men jag misstänker att det är vätskan som fattas. För idag har det varit alldeles uppåt väggarna tokigt med det. Tyckte jag hade kommit in i en bra rutin med vattnet så jag iaf fått i mig en liter/dag. Men idag tappade jag totalt bort den rutinen. Så nu är det bara att ta o fixa in rutinerna imorgon igen.

Har så mycket jag vill o skall göra, men energin liksom bara tog slut idag. Men till helgen släpper företaget våra piggelin-tabletter på konventet i Köpenhamn. Jag har köpt biljett till det men det känns inte som en bra idé att åka dit i 2 dagar när det känns så här. För vem vet hur man känner sig då o dessutom är det heldagskonferenser o kanske svårt med maten. Så jag tror jag stannar hemma. Men jag har köpt tabletter o får de uthämtade till mig som tur är så jag får de ändå :). Egentligen skulle man inte få det men jag har ju liksom en giltig anledning o dessutom läkarintyg på att jag är sjukskriven. Så de löser det. Skall bli mycket intressant att testa de här. Det är förhandssläpp på dem nu, de släpps inte förrän i slutet på januari sedan till försäljning.

Ha en fin kväll o suss gott :)

3 kommentarer:

  1. Vad är piggelin-tabletter? Nyfiken... :)

    Jobbigt när allt känns så där, känner igen det. Man vill så mycket men orkar inget. Se till att lyssna på kroppen och inte göra för mycket, som du skriver är du ju faktiskt sjukskriven!! När skall du börja jobba igen? Jag var sjukskriven 3 veckor och sedan jobbade jag halvtid en vecka innan jag gick tillbaka till fulltid. Men det funkade inte så bra, var förtfarande trött, så jag jobbade ett par timmar om dagen hemifrån, efter jag hade vilat. Så summan blev 8 timmar fast det var en paus emellan. Kämpa på med vätskan, det är väldigt viktigt!! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Lena. Kämpa på. Jag hade också svårt med vätskan och har fortfarande till o från. Vissa dar funkar det jättebra andra inte. Tabletterna tar jag numer som jag ska men proteinet är jag kass med. Äter inget proteinpulver/dryck och ja, vi får väl se hur länge det håller.
    Tröttheten..jaadu min vän. Jag opades för 3½v sen och jag är fortfarande trött. Energin vill liksom inte infinna sig. Hade jättemkt planerat inför min sjukskrivning som jag skulle göra men har fått lägga allt på is för jag kommer inte för mig att göra något av det-orkar helt enkelt inte och det kanske är lika bra det.
    Ta det lugnt bara. Att vara hemma från det där evenmemanget verkar klokt och du de där pillrena?? Vad är det? Vill veta mer?
    KRAMEN i

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen! Ja har oxå haft två blääk dagar nu kan ja tala om. Luften har gått ur mig på ngt jävla sätt. Kan ha o göra med att jag itne har kunnat vara ute o gått så där ja gjorde förra vecakn osv. Åhh va roligt me köpenhamn ja älskar den stan MEN ja förstår att du väljer vara hemma, det hade jag oxå i nuläget varit.

    O du nu e jag jätte nyfiken va e piggelin tabletterna? :)

    Vattnet kära vän.. va ska vi göra?? :) Vattenkamp ala bitches :) Bra lagnamn som sagt. :)

    VARM KRAM M

    SvaraRadera