onsdag 6 oktober 2010

Halv storm i dag igen :(

Idag blåser det halv storm, minst sagt. Inget vidare tycker jag. Men efter jag lämnat lilleman på skolan gick jag ut o gick en snabb promenad på en halv timme. Sen fick det räcka i blåsten. Sen var jag o lämnade in ansökan till hans rektor om skoltaxi efter min operation så han kan komma till skolan.

Sen var jag hos min vietnamesiska kompis o fick recept på några soppor bl a. Skall lägga ut dem här när jag fått skrivit rent dem. Det gick lite fort o dessutom så är hon inte jättebra på svenska o så lagar hon, precis som jag, mat på en höft så det där med att få till ett recept av det är inte alltid så lätt. Men hon är fantastiskt duktig på att laga mat. Hon lagade maten till vårat bröllop då vi hade asiatisk buffé till 64 gäster. O hon gjorde det helt själv! O det var liksom inte bara 2 rätter utan när hon hade gjort 13 el 14 rätter sa vi till henne att nu räcker det! Vi klarar inte mer mat nu! O detta till nästan ingen kostnad alls. Tror vi gav typ 6000:- för allt till alla de gästerna. Det tycker jag är helt ok :). Så hon är verkligen en klippa att tillgå emellanåt. Visst, en del av ingredienserna har man ju ingen aning om vad det är, men det är bara att bege sig till de asiatiska affärerna o botanisera lite :).

Sen fick jag ett jättetråkigt besked idag. Det är så typiskt när man planerar allt ordentligt i god tid så spricker det. Jag bokade b&b 26/8 på samma ställe jag bodde när jag var uppe för bedömning. Ligger ganska nära o här bra standard. Vi har dessutom kurser o infoträffar i deras lokaler, så vi hyr där med jämna mellanrum. Nåväl, när jag ringde idag o skulle avboka kurslokal så sa jag att det gäller inte lägenheten, den vill jag ha som bestämt. Eh, jaha, när kommer du? Vid 3-tiden som jag sa förra gången, var mitt svar. Men jag behöver ingen frukost el nåt. Ok, då ses vi då. En halvtimme senare ringer han upp mig o talar om att det varit fel på datasystemet o min bokning fanns inte o att lägenheten var uthyrd till en annan hela veckan! Hallå! Jag bokade i augusti liksom! Jag skiter i deras bokningssystem brakat ihop! Nu står jag utan nånstans att bo dagen innan operationen. Hur kul är det på en skala?! Har ringt typ 4-5 ställen, men inget ledigt. Jaha, Scandic kan jag inte lägga mig på liksom för det betalar inte landstinget, så det här känns ju lagom kul. Så det där med att planera, det är da shit! Nu är jag så frustrerad över hur det här skall lösa sig, så jag kan inte tänka på något annat. Jaja, det får väl bli en parkbänk utanför Sophiahemmet el nåt ;).

Återkommer med recepten senare.

5 kommentarer:

  1. Nää fasiken va trist, åhh ja önskade jag kunde hjälpa dig. Bor inte i Sthlm (ja inte ännu iallafall) :) hade jag gjort det så hade du fått bo hos mig. Men om du vill, så kan du få göra det iallafall. Det tar 1.10 min me tåget från Nyköping- Sthlm. O jag bor ju i Nyköping just nu. Mitt hem är öppet för dig och du är välkommen. Bara så du vet....
    :)

    SvaraRadera
  2. Du är ju för snäll. Ja, vem vet, du kanske får en nattgäst om det inte löser sig på annat sätt ;).

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt! Himla tur att du pratade med dem så att du inte bara hade stått där med ditt bagage... Soppan är jag verkligen intresserad av recept på. Älskar vietnamesisk mat! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja men du vet tjejen, jag är seriös. Du är välkommen om det inte löser sig. Det är bara att höra av sig!!!
    Håller oxå med Lena här... jag älskar vietnamesiskt mat, ja bla det och mkt annat oxå förståss men asiatisk och vietnamesisk mat är en favvo. :)

    SvaraRadera
  5. Jadu Lena. O med tanke på mitt humör nu när jag flyter så är det nog tur för honom också att jag fick reda på detta innan. För jag hade nog vänt upp o ner på stället *hihi*. Nu vet jag att jag inte skall boka hos dem någon mer gång iaf. Sån är jag ;). Jag är inte långsint men vissa saker gör man bara inte mot mig.

    Gulle dig Malin :).

    SvaraRadera