onsdag 20 oktober 2010

Äta el inte?!

Ja, just nu går funderingarna över om jag skall börja äta lite idag el inte. Sophiahemmets rekommendation är 7-10 dagars flyt, o sedan 14 dagar med mjuktuggad mat. Behöver alltså inte mixa allt till puré, men det skall gå att finfördela på tallriken, då räknas det som mjuktuggat. Förutom knäckebröd som man också får äta under den här perioden. Men som sagt, jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Är ju lite rädd för att något skall fastna el nåt.

Har haft en jobbig känsla i magen sen igår em. Det känns som det sitter en stor klump precis nedanför det översta hålet o det gör ont till o ifrån. Mest gör det ont när jag dricker det här förbannade vattnet. Som ni förstår så går det inte så bra med det ännu *suck*. O när man får ont av det så drar man ju sig ännu mer för att dricka. Jag vet, det blir en ond cirkel av det hela. Vet inte hur jag skall bli av med det här bara. Det är också en av orsakerna till att jag inte vet om jag skall våga äta. Jag menar, vatten rinner ju iaf.

Var ute o gick en halvtimme igår. Tänkte att det räcker för den dagen med tanke på att jag inte varit ute på nån längre promenix ännu. Men jag är ju uppe o rör mig mest hela tiden, o trappor har vi i huset, både till andra våningen där vi sover o till källaren. Så det är ju inte precis så att jag ligger stilla ;).

När jag kom hem åt jag lite gulaschsoppa o sen fick jag för mig att NU skall jag scrappa lite. Har några projekt som ligger, om man säger så ;). Riktigt kul var det faktiskt. Har inte gjort det på jättelänge men nu är alldeles snart första projektet klart :). Får se om jag sätter igång med nästa sen. Som sagt, jag har några album som skall göras. Ett till är påbörjat, men långt ifrån färdigt, o minst ett till skall startas. Men jag har liksom inte haft ro o sätta mig ner med det. Alltid en massa måsten som skall göras först. Men nu när jag inte får lyfta så blir det ju många måsten som får ligga åt sidan o vänta på att mannen gör dem *hihi*.

Lyssnade ni på radions P1 igår där de pratade om Gastric Bypass? Jag håller på, o det var intressant.

Ha en fin dag :).

3 kommentarer:

  1. Hej, Om du inte blir bättre i magen så får du väl ta kontakt med sjukhuset där du opererades eller så får du kanske ringa till dom som skickade remissen. Ont ska man ju inte ha heller. Tänka sig vad tiden går det är bara 6 dagar kvar tills jag ligger på operationsbordet...Vart har tiden tagit vägen?
    Ha en fortsatt bra onsdag.

    SvaraRadera
  2. Halloj där!
    Jag var oxå jätte rädd för att börja "äta" igen men när jag väl vågade så kände jag att fan de här går ju bra. :) Det var underbart att få sätta tänderna i det hårdabrödet.
    Hur har det gått för dig idag?
    Inte bra du har ont, snälla kolla upp detta med din doktor el Sophiahemmet. :)

    Det radioprogrammet lyssnade jag tyvärr inte på men det måste ju kunna gå att få tag på och lyssan över nätet. Ska kolla det för allt sånt är intressant som berör GBP :)

    Har utmanat dig på min blogg, kolla får du se. En rolig grej för att lära känna varandra bättre.:)

    Vi hörs snart igen!

    KRAMIS / M

    SvaraRadera
  3. Nu har jag oxå svarat dig på min blogg under inlägget där du kommenterade men ja skickar svar här med:

    "Ja hon är en cockerspaniel och en sådan go sådan :) Ha ha 1-0 till mig i vattenkampen, du e kul du. Vi döper vår utmaning till vattenkampen. Vi kan trycka upp knappar och affischer oxå :)"

    // M :)

    SvaraRadera