torsdag 28 oktober 2010

Anmälan gjord!

Japp, nu har den himla "trevliga" sköterskan jag träffade i måndags anmäld till sin chef. Jag hade skrivit ihop min historia, o åkte bort till distriktet för att de skulle få lägga om såret igen o då lämnade jag in anmälan till hennes chef. Eftersom jag känner henne så frågade hon naturligtvis vad som hänt eftersom jag ville anmäla henne o berättade det för henne. Hon höll med om hennes uppträdande var under all kritik o bad om ursäkt å hennes vägnar o att jag inte skulle behöva träffa henne igen. Hon skulle ta ett ordentligt snack med henne också  o sedan vad som händer mer vet jag inte. O jag bryr mig egentligen inte. Men hon skall veta att så beter man sig inte.

Fick lagt om såret igen, den här gången av en jättegullig sköterska, som höll med om att det där med stripsen inte funkade så bra. Så hon satte på något annat, o hon fixade med det lite kladdiga såret. Hon tyckte att 14 dagar val för länge att gå utan tillsyn o ville ha dit mig nästa vecka igen. Där ser man hur olika personer kan tänka o vara.

En märklig sak tycker jag det här med vikten är. I förrgår hade jag ju gått upp 2 hg o jag kände att jag bara var tvungen att väga mig idag, även om jag inte skulle. O då har jag helt plötsligt gått ner 8 hg sen i förrgår! Hallå eller! Hur gick det till egentligen? Jaja, nöjd är jag ju iaf :).

Det regnar idag igen, naturligtvis. Skall in till min goa pappa o hjälpa honom att fixa räkningarna. Han känner sig inte riktigt säker på det med att betala via internet utan vill att jag hjälper honom. O det kan jag förstå. Tycker att det är strongt att han faktiskt försöker med det, med tanke på att han är 80 år fyllda :). Så det gör jag så gärna. Sen hämta sonen o sen in till dottern som skall åka o titta på en bil som hon hittat. Men hon vill ha någon med sig eftersom det här är hennes första egna bil o hon känner sig lite osäker på vad hon skall titta på. Jaja, då får mamma rycka ut, o det gör jag naturligtvis. Får ju chans att pussa på barnbarnet lite då ju :). Hon får bjuda på  middag i gengäld. Lasagne, hoppas att det kommer att funka. Har inte ätit pasta innan så håll tummarna för att jag inte får en dumpning på det. Passar ju inte så bra när vi skall iväg o titta på bilen sen.

Ha en bra dag :)

2 kommentarer:

  1. Bra gjort!! Som du säger även om det inte händer något mer med anmälan ska man visa att man inte accepterar vad som helst.
    Hoppas du och dottern får en trevlig dag och att du slipper dumpa.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du anmälde! Otrevliga inom vården ska de fasiken inte vara!!
    angående vikten, den flackar ju hela tiden, därför ska man bara väga sig en gång i veckan typ ;)

    SvaraRadera