måndag 4 oktober 2010

O så var det måndag igen.

Sonen vaknade på ett något bättre humör än igår. Alltid något iaf. Iväg till skolan efter att hundarna varit ute o sprungit en bra stund. Har förmånen att numera ha tomten inhägnad så man kan släppa ut dem utan att själv vara med på morgon- o kvällskissningen. Lyx :). Efter att ha lämnat lilleman så var det en liten tur till AF för ett snack med coachen. Det avlöpte väl, o det bestämdes att jag hör av mig om jag är i skick att göra jobbsökningar, annars skickar jag bara ett mail om ett uppehåll i coachandet. Han är iaf mycket pushande, coachen, utan att vara klämkäck. Hade han varit det så hade jag nog bett honom flyga o fara o gått därifrån.

Sedan köpte jag lite nytt te. Ett rött te, gillar det :), med bl a gojibär i. Det skulle vara extra vitaminrikt, även om jag känner mig tveksam till det eftersom det är varmt liksom. O så vidare till Hemköp för lite mjölk, grönsaker mm. De hade billig nötfärs, kort datum till övermorgon, så jag köpte några paket. Gäller ju att passa på :). Sen hem o slängde in det handlade i kylen o iväg igen. Behövde ägg o bestämde mig för att åka till hönseriet här hemma o köpa. Mycket billigare o mycket färskare. Köpte 2 kartor med jumboägg, vita o bruna. Jumboäggen är stooora ägg, ofta med 2 gulor i, o de är jättegoda. Sen åkte jag upp ovanför dem o gick ut i skogen en sväng. Kände bara att jag behövde komma ut en stund. Hade en påse med mig o det var ju tur. För rätt som det var, ca 20 m in stog trattisarna som spön i backen :). Var ute kanske knappt en timme o fick med mig ca 1½ liter godingar hem :). Lycka! Skall inte torka de här utan de skall användas färska :).

Sen på hemvägen tog jag svängen om gårdsbutiken med grönsaker o botaniserade lite hos dem. De har så himla fina potatis o tomater bl a. Sen var det hem o kokade köttfärssoppa med massor av grönsaker. Tänkte frysa in i mindre portioner tills jag kommer hem efter op. Sen var det dags att hämta lilleman o köra honom till simskolan.

Avslutade dagen med att lyssna på ett webinar om vår nya produkt som kommer nu på det stora Europakonventet i Köpenhamn sista helgen i oktober. Hoppas att jag mår så bra så jag kan åka. Biljett köpte jag redan i mars så det är bara att hålla tummarna för att orken skall finnas. För ork kommer jag få efter det konventet eftersom den nya produkten ger energi, ork att ta tag i saker o ting o även vad gäller sex. Vi brukar skämtsamt säga att det är bra för kroppen, knoppen o snoppen ;). Så det skall inhandlas en hel del sådant, eftersom de inte kommer att säljas förrän i slutet av januari. Det här är bara en prelancering.

Nu har jag läst min bloggkompis malladelicios operations- o sjukhusberättelse. Funderar på om jag kommer klara att åka tåg hem på torsdagen, två dagar efter op. Hmmm, får ringa sjukhuset o diskutera detta med dem. Jag vet ju hur jag brukar må efter narkos, så det kanske är vansinne att tro att det kommer gå. O då måste jag omboka biljetten redan nu, för annars blir det nog jobbigt att få tag på biljett till fredagen istället. Aja, det tar vi imorgon.

Vilden då, hur har han varit idag? Ja, det kan man ju diskutera. På väg hem från simskolan sa han, men mamma, jag glömde min tröja utomhus på fritids! Hallååååååå! Hur kan man bara glömma en tröja? Diskussion om detta en stund. O sedan visade det sig att han hade haft ett spel med sig till skolan, vilket de inte får ha. Han smugglade ner det i väskan när jag inte såg. Så det var ett litet påpekande om detta i kontaktboken. O vi fick ta en diskussion om det. Väl hemma blev det en del bråk om att han inte fick spela Wii idag, o inte heller titta på tv förrän Bolibompa. Herregud vilken elak mamma jag var då! Men det får jag leva med, helt enkelt. Kvällen var iaf lugn sedan :).

Nu skall jag ta min sista Modifast för dagen o sen är det natten. Skall lägga mig tidigare i dag än igår iaf.
Natti natti o suss gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar