tisdag 19 oktober 2010

1 vecka idag!

Ja, tiden går fort när man har roligt säger man ju ;). Iaf så går den fort, det är ett som är säkert. Precis nu för en vecka sedan drack jag en kopp te på mitt B&B o var så nervös så jag grät. O nu sitter jag här o mår bra. För det kan jag inte säga annat än att jag gör. Visst är jag så trött på soppor nu så det är inte sant, o för att inte tala om jobbet att få i mig allt vattnet. Men det är bara att kämpa på. Det är ju världsliga saker, som Karlsson sa (min dotters favoritfilm när hon var mindre), o jag mår jättebra. 1 dumpning på den här veckan, o det var ju på tåget hem, annars inga problem med maten heller. Förutom att allt är lite salt då, det har inte ändrat sig ännu. O jag är en person som gärna saltade extra på mat. Det kommer jag nog inte att göra i fortsättningen. O vikten rör sig neråt. 1 kg kvar så är det 10 kg! O eftersom jag får gå på min våg vid vägningen, o då inte var nere i min utsatta vikt vid operationen enligt den, så har jag gått ner 3,5 kg sedan operationen :). Känns jättebra.

I morse fick jag nästan panik när jag skickat iväg sonen till skolan. Varför? Jo, kom på att jag inte tagit min Fragminspruta igår kväll. Hjälp! Vad händer nu? Skall jag ta den nu? Hur gör jag i kväll? Kunde nästan känna hur det började stocka ihop sig o bli en propp nånstans. Sansade mig o tog min spruta nu på morgonen, o ringde till gulliga syster Gunvor på Sophiahemmet. Hon är verkligen en klippa att få prata med när det är något. När man ringer dit så vet hon vem man är o det redan efter första besöket hos dem. Hon frågade hur det gick för mig o jag sa att jag mår bra. O när jag sa det om sprutan så sa hon att det låter ju inte som du ligger i sängen hela dagen precis, så var lugn. Kändes så skönt, frågade hur jag gör med dagens spruta, o den tar jag sent idag, precis innan jag går o lägger mig, så är det ingen som helst fara. Hade jag inte varit uppe på dagarna så hade det varit värre, men det behöver ju inte hända något. Så nu är jag lugn igen :).

Idag skall jag o Malin kämpa på med vårat vatten! Eller hur Malin? 1 dl i timmen SKALL vi ha i oss. Jag har lagt äppelskivor i mitt idag, o har iaf fått i mig 1½ dl tills nu.

Sänder en massa ljus till "Fröken Fetto" som opas idag. Lycka till! Tänker på dig!

Det var många som skrev i min blogg igår kväll, o jag blev jätteglad för det :). Finns några som läser den, man vet ju aldrig sådant själv. Tack för alla kommentarer, några har jag svarat direkt, men sent när jag såg de sista så tänkte jag ta ett massvar till er. Ang stygnen så verkar det också variera från sjukhus till sjukhus, som så mycket annat när det gäller den här operationen. Vi har fått föreskrift om att ta dem 7-9 dagar efter op, så då får de kolla hur det ser ut på torsdag. Att jag inte tar dem efter 7 dagar är för att jag verkar ha lite svårt med utvändig läkning av sår. När jag snittades med sonen för 6 år sedan tog de agrafferna 8 dagar efteråt o när jag kom hem så sprack snittet. Inte kul att behöva åka tillbaka samma dag man kommit hem med sin bebis, o det i ambulans med sprucken mage. O flera månaders omläggning efter det. Det vill jag inte den här gången, så jag väntar tills torsdag.

O Ulrika, visst är jag jätteglad att jag är så pigg som jag är. Känns jätteskönt, med tanke på mina tankar innan operationen om hur det skulle vara. Det här är absolut en positiv utveckling. Men jag lovar, jag tar det lugnt. Jag gör inget som jag inte känner för, el orkar. O bär inget, lyfter inte el något som ev skulle orsaka några problem i magen. Men jag har lite svårt att vara still o inte ha något i händerna, om man säger så :).

Och som sagt, nästa år är det beach 2011 som gäller :). Då är vi många, smalare, som intar stranden o inte ligger i vassen med kläderna på ;). Heja heja på oss!

Nu skall jag ta tag i den här dagen. Eftersom stormen lagt sig o det inte regnar tror jag att jag skall gå ut en promenix om en stund. Sen får jag se vad jag hittar på. Hemma är jag iaf, ingen bil, så jag får hålla mig här också. Men det stör mig inte faktiskt. O jag som brukar ha panik för att inte bilen står på gården.

Ha en fin dag :)

8 kommentarer:

  1. Jamen hallå bruden :))
    Har idag tänkt på dig som fan o jag har kämpat me mitt vatten :) Jag har fått i mig nu 1 l kl är 20.44. :) Hur har det gått för dig?
    Men det är ju urhärligt ju me dina 10 kg. SKÖNT!!! Ja det går så fort, ja firade ju 3 v igår. :)
    Hihihi vi skulle samlas hela gänget för beach 2011, jävlar va fränt de skulle vara. Vilken uppståndelse med en massa snygga babes i bikini. :)
    Har du haft en bra dag? Här har det regnat som fan hela dagen, blä! Men ja har verkligen kommit igång me att powerwalka o min hund e super lycklig för det för hon älskar att vara ute oavsett väder. :) KOlla fotona från idag på henne på min blog. Hon är för söt va? :)
    Kram och imorgon är det ännu mera vatten som gäller. Klart ja utmanar dig. :)
    KRAM M

    SvaraRadera
  2. Hallå hallå :).
    Jag får säga detsamma, på båda de två första punkterna. Jag tänkte att idag minsann skall det bli ändring, allt vattnet skall ner. O det har INTE funkat. Får så jäkla ont när jag dricker det idag så det är inte klokt. Blir som en värkande klump mitt i magen. Hoppas att det inte fortsätter imorgon. Jag skall raskt gå in o kolla hos dig :).

    SvaraRadera
  3. Jag satsar mer på Beach 2012... med den hastigheten jag har (eller inte har) så lär 2011 vara kört. Sen snackar vi hängande hud här, så det blir nog ingen bikini för mig än på ett par år :)

    Spruta? Hm. Jo just det ja, sjuksköterskorna i Tyskland kom in och stack mig i låret varje kväll. Det var nog den sprutan, mot blodproppar var det i alla fall. Fick den alltså från operationsdagen onsdag tills jag åkte hem på måndagen därpå, bara 5 dagar alltså.

    Kram

    SvaraRadera
  4. jag är lätt med på beach 2011, kan jag behöva :D

    SvaraRadera
  5. Grattis till din fina viktminskning <3 Kram på dig.( Nu drar jag till staden om 2 timmar.)

    SvaraRadera
  6. Tack :). Jag håller tummarna för dig imorgon :). Kram

    SvaraRadera
  7. JD: Go girl, go :). Det blir trångt på stränderna nästa år ;).

    SvaraRadera
  8. Lena: Man behöver inte ha bikini. Det tror inte jag att jag kommer ha heller, men baddräkt utan att känna sig som en Barbapapa duger gott ;).

    SvaraRadera