onsdag 13 oktober 2010

Nu är det klart!

Hej hopp. Nu är jag också på andra sidan :). Lite elakt av dem att köra över mig med godståg tycker jag faktiskt ;). För så känns det verkligen. 5 hål i magen har jag nu! O en massa tejp över alltihop.

Tack alla för era värmande ord till mig :). Blir så glad av dem, så ni vet det!

Många tårar var det när de körde ner mig o när de sedan skulle söva mig. Tänk på nåt roligt sa narkosläkaren Paula..... hmmmm, hur lätt var det då när det enda jag kunde tänka på var om jag verkligen skulle vakna igen. Så tårarna rann när jag tänkte på mina barn o barnbarn. Ja, mannen var med på ett hörn också, men framförallt var det barnen som var i mina tankar. Sövdes någon gång vid 14.30-tiden tror jag, o sen vet jag att de satt jag skulle flytta mig till sängen som stod till vänster. O det gjorde jag tydligen, har ingen aning om det. Sen vaknade jag o somnade om vartannat mest hela tiden. O drack! Herregud vad torr jag var i munnen o halsen. O skavsår har jag i halsen, hmmm, inte skönt. Vid 17 ville de ha upp mig o gå o det var inga problem med det. O sedan kan du ju försöka kissa, sa de. Försöka?! Jag var så kissnödig så det var inga som helst problem med det heller.

18.15 var jag uppe på mitt rum igen, lite groggy o trött. Så jag blåste i BA-tuben, drack o sov om vartannat mest hela tiden. O kollades upp puls o blodtryck hela natten. Satte på TV:n o lyckades väl se sammanlagt kanske 15 min av varje program, somnade med jämna mellanrum ;).

Man skulle sova sittande, el halvsittande, o jag tänkte hur skall det gå. Men det gick bra det med. Men jag har haft skitont i natt så de var inne o gav mig morfin intravenöst 4 gånger. Jag fick ju naturligtvis tankarna direkt att "Jaha, nu är det nåt som är fel så de måste opa en gång till". Men värdena var bra så det var det ingen plan på.

I morse kom de in o tog hb o gav en ny laddning med morfin o alvedon. Somnade sen, o vid 8 kom de in o sa att de måste ta om det för labbet hade inte öppnat så provet blev för gammalt. *Suck*. O hon som tog då klarade inte av det, massa blod men hon träffade inte uppsamlingskärlet. Provet togs i fingret alltså. Hur svårt kan det vara eg? Så vid 10 kom de från lab o tog det istället o då var 4 sköterskor med för att lära sig! Hallå eller! Trodde att alla sköterskor visste hur man tar ett hb, men så var inte fallet, helt klart.

Här har varit en himla folk hela fm. Sköterskor med infopapper, läkare som var med igår, inte han som opererade utan det var en tjej som höll på att lära sig operationen, dietisten o några fler. Så här är inte lugna gatan precis ;). Hade jag bott i Stockholm el närmare så hade jag åkt hem idag, såpass ok känner jag mig. Men nu gör jag ju inte det så jag stannar till imorgon. O förhoppningsvis så får jag sova inatt också.

Nu skall jag ta mig en liten promenad. O dricka lite mer :).

Ha det bra alla :).

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att det har gått bra! Men visst är det lustigt hur olika allt är. Jag fick ligga på intensiven i ett dygt, inte dricka på 2 dygn. Inte var det snack om att blåsa i nått heller. Ingen kolla alls på det. Skönt att du mår såpass bra i alla fall, själv hade jag inte alls ont och tog inte något smärtstillande efter jag vaknat upp. Ha det bra och passa på att vila! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att allt gått bra.
    Kramen i

    SvaraRadera
  3. Hurra att allt har gått bra. Välkommen tjejen till andra sidan ! :)) Sände ett lycka till dig på ditt inlägg innan detta men det har tydligen inte kommit fram. :( Tänkte på dig hela dagen igår och höll mina tummar för dig. :) Man återupplever verkligen allt igen när man läser om hur du har det. Tänk att det redan gått 2 veckor för mig. Det känns som igår när jag läser din berättelse.
    Ser att du oxå som jag inte hade några problem med kisseriat.:)

    Önskar dig nu all lycka till med ditt nya liv!!
    KRAM Malin

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket :). Jadu, Lena, det är olika överallt verkar det som. Jag pratade med dietisten om alla olika direktiv som finns o hon höll med o sa att de som dietister försöker jobba ihop sig mera för att få det lika.

    Ja, det går fort Malin :). Snart är det ett år o en massa kilo borta :). Vad jag har problem med nu är att få i mig vatten o att jag har så förbaskat ont så jag får morfin för det. Vill inte men det går bara inte annars.

    SvaraRadera
  5. Hej hopp Kul att du vakande i alla fall. Ont jo det har jag hört också att man kan få. Var på inskrivnings samtal idag samt narkosöverläkaren hade jag ett snack med, satte dom i jobb rejält nu för dom ska leta efter mina gamla journaler o kolla vad som hände den gången,typ mellan 1996 - 2000 sen blir jag uppringd i morgon eller fredag. Just för att få ett slutgilltigt besked hur dom lägger upp det hela.
    Hoppas du får sova skapligt i natt.
    Morfin kan inte jag ta för mycket av då kräks jag....

    SvaraRadera