söndag 3 oktober 2010

Söndag med vilden!

Vem är vilden? Jo, det är sonen i familjen. Han är ju 6 år o MYCKET viljestark. Lägg till det också MYCKET dramatisk. Ja, då får ni honom i ett nötskal *pust*. Han är inte alltid helt lätt att ha att göra med kan jag säga. Det kan bli många diskussioner på en dag, el också bara någon enstaka. Det är väldigt olika, helt beroende på dagsformen. Idag har varit en STOR diskussions/bråkdag kan man säga. O det tar verkligen på krafterna på en. O just nu så är det inte lika mycket kraft här som vanligt, nu under flytet. O sedan har man ju inte världens bästa tålamod heller när man är lite trött, frusen o lite hungrig, el vad man är. Så idag har varit stora konfliktdagen.

Började med att vi skulle iväg till träningen på Sports Academy som han går på. Idag var det orientering som stod på schemat. De får prova på en ny sport/aktivitet varje gång för att se vad som ev kan vara intressant att fortsätta med. Jättebra idé, tycker jag. Men idag kunde inte sonen klä på sig själv, o skulle dessutom leka med legot o en massa annat. Till slut efter några ordentliga diskussioner kom han o jag iväg. Pappa fick stanna hemma för att fixa lite hemma.

Väl där tyckte han att det var jättekul med orienteringen. Helt klart något som han skulle vilja testa lite mer på riktigt, om man säger så. Efter det skulle vi åka o handla lite o vi var överens innan vi gick in om att det blir inget handlande av leksaker, godis el liknande, o dessutom skulle han gå jämte mig hela tiden. Det första han gör är naturligtvis att sticka iväg till leksaksavdelningen o börja tjata om nya lego-lådor. Nej, nej o nej var mitt svar, o vi pratade om det igen vad vi varit överens om innan. Om vi säger att vi inte var riktigt överens inne i affären så kanske ni förstår vad jag menar.

Ok, jag talade om för honom i bilen hem att när vi kom hem skulle han vara ute o hjälpa pappa med det han höll på. Naturligtvis blev det protest mot det för han skulle ju minsann spela WII. Nej, han fick inte genom det utan istället var det WII-förbud hela dagen eftersom han inte lyssnat. Då vill jag titta på barnprogram. Nästa nej, det blir inget förrän barnprogrammen. Då kör vi med datorn då. O där var tredje nejet, inte idag. Herregud, vilka krokodiltårar man då kan klämma fram, för det är ju sååååå synd om honom. Hallå eller! Skulle inte tro det.

Ja, så här har det väl fortsatt mest hela dagen. Skittråkigt, för det förstör verkligen humöret o man blir mer o mer arg för varje sak som lille herrn kan hitta på att tjafsa om. O det är många saker. Nåväl, nu ligger han ju som tur var o sover o man får hoppas på en bättre dag i morgon.

Frusit har jag fortsatt att göra idag också. Soppan hjälper inte till så länge att värma upp en, tyvärr. O jag är så trött på att behöva gå upp sådär en 3-5 ggr per natt för att man är så himla kissnödig efter allt vatten, te o soppa man hinkar i sig på dagen. Men det är bara att bita ihop. Imorgon om en vecka åker jag upp till Stockholm! Hjäääääääääääääääääälp! Och YES! Känner mig nästan lite schizofren, hur de nu känner sig *förvirrad*. Läser andras erfarenheter både på bloggar o forum, men det är ju deras erfarenheter o inte min. Jag är naturligtvis jätterädd för att jag skall få en reaktion på narkosen, som jag fått tidigare. Visserligen har jag berättat om det men ändå. Jag är ju tyvärr ganska känslig för mycket läkemedel så det är lite med bävan för alla mediciner man skall få i sig. Jag är hyperallergisk penicillin och acetylsalisylsyra t.ex. o just penicillinet skall man ju äta efter op. Då får vi ge dig något annat, o de 5 andra sorterna han räknade upp tål jag inte heller. Vad gör man då? Har ju inte lust att få allergiska reaktioner efteråt också. Det kommer väl att vara nog så jobbigt, eftersom jag vet hur jag mått efter tidigare narkoser. Riktigt urban, kan jag säga. Ketogan, som man får mot illamående efter op går inte heller. Det blir jag jättedålig av, både mår illa o klåda på kroppen. Ja, ni fattar! Ingen lätt match. Men det får de väl lösa, det är ju eg inte mitt problem. *Haha* eller hur! Som om jag kan släppa det bara så där då.

Ikväll har jag tittat på Ensam mamma söker. Det är lite kul, även om det är eg vansinnigt såpigt. Men det duger att ligga o slappa i soffan framför ;).

No folks, nu skall jag ta o fixa lite mail innan det är dags för kudden. Suss gott!

3 kommentarer:

  1. Sikken jobbig dag me sonen du verkar haft, är glad att mina småbarnsår med min son är över. :)
    Och när man fryser och går på dieten nu så här iannan så blir det ju att tålamodet dalar och mnan känner sig extra känslig.

    Jag kan förstå dig i din oro där ang att du inte tål vissa läkemedel osv. Lite små läskligt. Jag får lite dåligt samvete för att jag gnäller om vissa saker i min blogg för jag har ju igentligen inte alls några sådan problem så som dina ang läkemedel o narkos. Jag hoppas att det kommer gå finemang för dig och att sjukvården vet vad de gör.
    Slö glodde oxå på ensam mamma söker....det e lättsam söndags underhållning.

    Önksar dig en kommande fin vecka!

    Kram fr lillamagsäcks Malin :)

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen!

    Har svarat på dina frågor nu på mitt blogg inlägg. :)
    Hur har din dag varit? Vilket dato var du skulle opereras?
    KRAMAR M

    SvaraRadera
  3. Hej :).
    Då skall jag gå in o läsa där strax :). Skall alldeles strax uppdatera bloggen. Opas 12/10.
    Kram

    SvaraRadera