måndag 18 oktober 2010

Måndag o lite småseg!

Kunde inte somna igår kväll. Var bara stört omöjligt, försökte läsa, titta på tv etc, men icke sa nicke. Somnade väl inte förrän vid typ halv 3 el nåt. Ibland undrar man hur kroppen är funtad. Men det här är eg inget ovanligt när det gäller mig. Men eg var jag jättetrött men somna funkade bara inte. Tur att jag inte har några måsten som skall göras idag :). Bara ta det lugnt, äta o dricka. Middagen är lagad eftersom det blev mat över från helgen till familjen, så varken idag el imorgon behöver jag tänka på det. Såååååå skönt. Bara mig själv o tänka på :), i det fallet iaf.

Idag åkte sonen med skoltaxi till skolan för första gången. Han var lite nervös, så han vaknade långt innan klockan ringde. Frågade om de följde honom upp till skolan, som jag o pappa gör mm. O de är tillsagda att följa honom upp till skolgården så det får man hoppas att det funkar. O sedan hade han bekymmer om att han inte hade sin bilsits med sig, för då kan han ju inte åka med ju. Gullunge, något har gått in ordentligt iaf :). Men han kom iväg gott o väl, så vi får se vad han säger i em när han kommer hem efter simskolan med pappa. Jag har inte testat att köra bil ännu eftersom jag inte känner att jag är smärtfri tillräckligt, o skulle det behövas göra någon snabb undanmanöver så vete sjutton. O med tanke på trafiksäkerheten både för min, familjens o medtrafikanterna så avstår jag tills det är dags att ta stygnen på torsdag. Puckat, kanske, men är man gammal trafiklärare o har tjatat om detta sedan man var 20 år så sitter det ändå lite kvar i kroppen. Tror att betydligt fler skulle försöka tänka så egentligen. Iaf tänker jag det när jag ser en del komma ur bilen med gipsade ben el arm. Hallå, hur tänker de eg? Jaja, det finns idioter som kör rattfulla också, o tänker är väl inte det man kan anklaga dem för.

Hm, undrar vad som rör sig i min skalle idag, o varför?!

Jag fortsätter kämpa på med vattnet. Men det är sjutton mig inte lätt. Har hällt upp vatten i en kanna nu så mitt mål är att den iaf skall ta slut innan jag går o lägger mig. Men det är jättejobbigt, för det gör ont när jag sväljer det. El ont vet jag inte heller, men det blir som kramp i magen, skitäckligt. Dricka det iskallt går verkligen inte, men rumstempererat borde ju funka tycker man, men det tar verkligen emot. Någon som har ett bra tips på att få i sig minst en liter vatten när man är nyopad? Maten funkar bättre, även om det är så tråkigt att äta kall soppa. Går ju inte att springa o värma den hela tiden, så den kallnar ju under den där halvtimmen det tar att få i sig den. El en halvtimme, snarare minst 45 min. Försöker verkligen tänka på det här med att inte äta fort.

Ha en fin måndag :).

10 kommentarer:

  1. Små klunkar hela tiden. Rumsvarmt. Hade dock inte problem med att varma soppan kallnade för mycket, för jag fick aldrig problem med att det tog för lång tid. Åt nog för fort, men eftersom jag inte fick ont av det så fick det vara så.

    Kämpa vidare!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi, vet du hur små klunkar jag tar?! Men som sagt, jag kämpar på med det. Känner ändå att det nästan är viktigast i nuläget att maten går ner så man inte blir dålig. Vet inte om jag tänker rätt, men jag lyckas ju ändå få i mig mellan 5 o 8 dl vatten på dagen.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset att inte köra bil, jag brukar annars vara den som kör så fort som möjligt kom på det efter min förra hjärtinfarkt, dagen efter hemkomst så satte jag mig bakom ratten! Med detta blir det annorlunda frågan är ju då vem sjutton som ska åka o handla....
    Skönt att sonen fick skolskjuts. Har inga tips om hur o vad du ska göra för att få i dig vatten, ta upp det på torsdag när dom tar stygnen. Ha en bra dag. // Ewa

    SvaraRadera
  4. Ja kalla soppa e inte gott :) Inte kall puré mat heller. :)
    Vattnet är på tok för svårt, känner mig ganska stressad av detta med vattendrickandet, alltså att jag inte får i mig allt vatten som man bör få i sig. Usch! :) Men men ...det är bara att kämpa på och det gör VI JU ALLA så gott vi kan!
    Ha en fin Måndag du me. Kram M

    P.s Du BTW (by the way) :) När får man se ett kort på dig? Är nyfiken på hur du ser ut. :) D.s

    SvaraRadera
  5. Ewa *sträng blick*, då får man be om hjälp med skjuts. *Ler*, jag vet, det är inte lätt, men tänk på konsekvenserna som ev kan bli.
    Hihihi, tror inte distriktssköterskan har några tips om det. Men man vet aldrig.

    SvaraRadera
  6. Malin: Nej, det förstår jag. Får väl ta o köpa en sån där som håller maten varm på restaurang el nåt ;). Hm, undrar om inte min pappa har en sån i sina gömmor. Får nog ta o fråga honom om det.
    Nu har jag fått i mig 2½ dl vatten idag. Hur går det för dig?
    Ang kort så kommer jag inte i nuläget lägga ut något kort så man ser ansiktet. Som du sett så undertecknar jag aldrig med mitt namn o det är pga många olika saker. Även om jag är öppen om min operation så vill jag inte att "vem som helst" som söker på mitt namn skall hitta den här. O det är några som gör det, bl a i hundvärlden eftersom jag är väldigt aktiv inom den. O sedan en del andra som jag absolut inte vill skall läsa om mina tankar. Men det kanske kommer senare, men inte i år. Hoppas att det är ok? Jag får väl maila dig en bild så du vet ;).
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej tjejen!

    All respekt till dig och jag förstår dig helt o fullt ang det här med att inte lägga ut bild och för mycket. Det är helt upp till var och en. :) Bara frågade. :)
    Du idag.. hahahaha ja kan inte göra annat än att skratta... ja har inte fått i mig alls mkt vatten. Fan oxå. :) Går inte bra där på det planet. Ja måste verkl skärpa till mig. Slå mig själv på käften el nåt. :)

    SvaraRadera
  8. Malin: tack, vem vet så kanske det är en bild där. Bilden är ju inte sökbar om man säger så ;).
    Vi är så att säga kass på det där med att sippa vatten. Men slå dig själv låter inte som en bra idé. Undrar om du dricker mer för det menar jag ;).

    SvaraRadera
  9. Ett litet tillägg: jag trodde heller aldrig att jag skulle kunna få i mig vattnet, men det blir bättre! Nu kan jag dricka ett helt glas med vätska i ett svep. Så underbart när det började lossna!! Håll ut! Kram

    SvaraRadera
  10. Tack Lena för uppmuntrande ord. Låter bra att det blir bättre, för just nu känns det helt pain in the...... Jag väntar på att det lossnar med det. Kram

    SvaraRadera