söndag 24 oktober 2010

Mina goa tokiga dotter.....

ringde mig i em o talade om att nu var hon liiiiiite trött på ananas. Eh??????? Mamma blev lite frågande kan jag säga. Då berättade hon att hon läst någonstans att ananas kunde sätta igång förlossningen så hon hade köpt en o nu hade hon ätit upp halva! Hon har nu 18 dagar kvar tills bebben skall komma, o hon var lite trött på att vara gravid nu. Hihihi, tokiga unge. Hon gick över tiden 10 dagar med 1:an, född i juli förra året, har inte haft några förvärkar överhuvudtaget, o så tror hon att hon skall kunna sätta igång det hela med ananas! Jag älskar den ungen, så tokig ibland. Men visst, jag kan förstå att hon är trött på att vara gravid, det har hon min fulla förståelse för när det är så lite kvar. Men ananas!!!!!!!!!!!!!??????????? Jaja, vem vet, hon kanske ringer inatt o säger att jag får hämta henne. Jag skall köra in dem, o även vara med, precis som förra gången. Jag tycker hon kan vänta 14 dagar till iaf, så har jag kommit in lite mer i rutinerna o behöver inte vara rädd för bråck i såren. För förra gången hade jag träningsvärk i en vecka efter hennes förlossning *hihi*. Men visst längtar vi efter lillebror. Ska bli så mysigt med en ny liten bebis i familjen igen.

Idag har det varit lite snurrigt på matfronten. Vet inte varför egentligen, men det blev förskjutet redan på morgonen o då blir det lite snett tyvärr. Men det har som tur var inte lett till att jag mått dåligt så tydligen har det fixat sig ändå.

Till middag idag kokade jag kycklingfrikassé. Har inte gjort det innan nån gång, men jag kände att kokt kyckling var nog snällare än stekt nu under mjukmatstiden. Gjorde den med citronsås, o den blev så mjuk o len så det var helt klart en bra mjukmatsrätt. Kan verkligen rekommenderas.

Ha en fortsatt bra söndagskväll.

2 kommentarer:

  1. Helgerna är förrädiska när det gäller mattiderna. Skrev just om det i min blogg idag. Måste använda min klocka så att jag blir påmind om när jag skall äta, annars blir det fel. Det är väldigt svårt för mig att greppa att någon som är bara 2 år äldre än mig snart blir mormor för andra gången... Då måste jag ju vara jättegammal?? Kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon.... då skall jag raskt gå in o läsa :). Hahaha, det sa jag också när hon gav mig det i julklapp att jag skulle bli mormor. Men jag har landat i det. Det svåraste var nog att fatta att jag hade själv en son som bara var 5 år äldre än mitt barnbarn. Hämtade hem dem från BB, samma som han föddes på, på hans 5-årsdag. Då kände jag mig lite vilse i pannkakan. O eftersom jag inte känner mig jättegammal så kan inte du heller vara det ;). Kram

    SvaraRadera