torsdag 7 oktober 2010

Ibland skall man ha tur...

Idag efter jag lämnade lilleman på skolan gick jag ut en promenix på en halvtimme. Sedan ner till torget där det var månadsmarknad idag. Var tvungen att köpa lite strumpor. Jag är absolut ingen strumpmänniska, går helst utan hela året om det är så. Men det går ju inte säger alla. Så jag tog en sväng o hittade en tjej som sålde 7 par för 100:-. O lite roliga mönster på dem dessutom, för det får det ju vara om man nu måste ha strumpor. Sen in en sväng om pappa o pratade med honom en stund o beklagade mig lite om boendet på måndag. Han blev riktigt irriterad o menade att då får väl hon bo nån annanstans en natt, men orka o bråka om det.

Sen hem o sätta sig o googla efter vandrarhem o billiga hotell. O hur lätt var det tror ni? Inte alls! Ringde till ett par vandrarhem men det fanns inga enkelrum, o trippelrum var lite väl häftigt tycker jag. Speciellt med tanke på priset. Fick då tips av min kusin om en tjej körde B&B typ. Ringde henne o tänk, hon var både trevlig o hade ledigt på måndag. Visade sig att hon var sjuksköterska dessutom så hon lovade ta hand om mig när jag fick nervösa sammanbrott på kvällen ;). O vad som var ännu bättre var läget, 10 min från centralen, gångväg, o typ 120:- m taxi till Sophiahemmet, o priset. Hon tar 350:-/natt inkl frukost! O inga sängkläder el handdukar behöver man ha med sig! Hallå, är detta möjligt?! Jodå, nu är jag inbokad hos henne, o dessutom sa hon att om jag känner att jag är för trött för att åka hem på torsdag men för bra för sjukhuset så kan jag komma o bo där natten till fredag. Känns bra även om jag inte räknar med att det skall behövas.

Sen hämta sonen o iväg till en kompis där jag skulle träffa en ev kund. Gjorde behandling på henne o hon sa bara: Jaha, hur gör vi nu? När kan jag få hem produkterna? Gick ut o hämtade i bilen, o inkasserad drygt 5.500:- :). Känns jättebra, eftersom den här månaden känns lite tuff med tanke på att jag inte får någon ers från a-kassan, o det har varit en del utgifter för biljetter o att vi var i Malmö o Köpenhamn. Så det kändes extra bra :). Så just nu var det medvind. Hoppas att den kan hålla i sig ett tag nu :).

Lovade lägga ut recepten, men tiden har inte räckt till tyvärr o nu är det natten. Så jag lovar göra det imorgon. O Malin, jättetack för erbjudandet o hade det inte löst sig så hade jag tagit ditt erbjudande, absolut :).

Nu skall jag fladdra iväg till bingen o drömma söta drömmar :). Hoppas ni får göra detsamma!

4 kommentarer:

  1. Förresten Imsavimsa, jag ser att du har blogspot du också. Om du går in i din blogg under Inställningar/Webbplats-feed och i Tillåt Blogg-Feeds väljer du Fullständig. Då kan jag läsa din blogg även i min mobil utan att gå in på din sida... = Superbra! :))

    SvaraRadera
  2. Hm, nu tror jag att jag gjort det *hihi*. Jag vet ju inte vad allt är inom det här med blogg, så det är bra att folk talar om hur man skall göra för att det skall bli rätt o bra :). Tackar.

    SvaraRadera
  3. Hej!!!
    Har följt din blogg ett tag,väldigt trevlig:D
    Jag ska själv op på sofiahemmet den 15/12 o undrar om du har nåt nr o namn till B&B.et som du bodde på ,måste hitta något billigt i närheten då min man ska bo kvar medans jag bor på sjukhuset:D .....Linda

    SvaraRadera
  4. Hej Linda.
    Tack :), trevligt att du uppskattar det jag plitar ner. Henne jag bodde hos har ju det egentligen hemma hos sig själv, så det är inget B&B i egentlig mening. Pratade faktiskt med henne förra veckan då hon talade om att hon skulle resa bort hela december så tyvärr så funkar det nog inte. Men jag kan kolla med henne o höra om du vill, men jag är tveksam.
    Imsavimsa

    SvaraRadera