måndag 18 oktober 2010

Brödbak idag

Idag kände jag mig ganska pigg på em, o brödet var slut, så jag tänkte får väl baka ett par bröd. Superenkelt recept utan knådning överhuvudtaget, bara att hälla degen i smorda formar när den är ihoprörd. O sedan jäsning för att sedan skjuts in i ugnen. Mannen o sonen godkände dem, även om jag ville de skulle blivit lite bulligare. Men men, man kan inte få allt. O knåda ville jag inte ge mig på ännu. Resultatet blev det här :).

Sedan kom jag på att jag inte tagit kort på mina operationssår. Så det fick bli nästa projekt. Tänkte inte alls på att det var så mycket blåmärke runt dem förrän jag såg kortet. Så här ser min mage ut just nu. På torsdag skall jag ta stygnen, om allt ser bra ut. Nästa sommar hoppas jag verkligen att den magen har försvunnit.
Posted by Picasa

15 kommentarer:

  1. Snygga "hål" ärr eller vbad man nu säger. Jag har också bara fem, trodde jag hade sex men det är fem. Vi får helt enkelt jobba på våra magar så beach-11 kan börja med att man kan visa sig i baddräkt igen. Fy fan va skönt det ska bli, eller hur?!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Vill oxå min mage e borta till nästa sommar. Drömmer om att få gå i bikini. :)
    Inte för jag vill visa upp mig el så men det är bara så trist att alltid ha behövt gå i baddräkt o skyla sig.
    Ja det där har du rätt i som du har kommenterat hos mig, det går ju fortare ner i vikt om man dricker vatten. Så har det ju alltid varit då jag varit ViktVäktare alla ggr. Det hänger mkt på vatten, rätt mat o motionen. De sista två har jag ju men fan det här jävla vattnet alltså. Va fan ska vi ta oss till? HIHihihi :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket. Ja, de får passa sig på stranden ;). För då kommer vi :)!

    SvaraRadera
  4. Och jag vill kunna gå i shorts! Hihihi. Knasig man är eg. O som du säger Malin, det handlar inte om att visa upp sig utan att inte behöva gömma sig bakom kläderna.
    Ja, Malin, imorgon är det grovhandskarna på för att få i oss mer vatten. För det är ju där vi kan sätta in storstöten just nu. Motionen är ju inte riktigt dags att göra det med ännu. Så imorgon SKALL vi ha i oss en liter vatten! Basta!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ska du ta stygnen så fort??!! oj det måste vara skönt..=) själv tog jag mina agraffer 2 veckor efter. . hade ju sådana opsite plåster tror jag de heter, både efter operationen och efter agrafferna togs. . nu har jag fått märken efter dom med. . min mage är inte fin. .

    hoppas allt är bra med dig!! strongt att baka bröd utan att äta..=)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ja, de sa det o det står så i papprena jag fick med mig. Men jag har dålig erfarenhet av läkning på min kropp så jag skall verkligen be dem kolla noga innan de gör något. Vill ju verkligen inte att det spricker, det har jag varit med om innan, inte kul.
    Vet du hur gott det luktade, bröden?! O det hade varit så gott att få sätta tänderna i en smörgås. Men samtidigt så är jag ändå inte sugen egentligen, så det är lite kluvet. För hungrig är jag ju inte.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Japp imorgon är det grovhandskarna på när det gäller vattnet. Vi får peppa varandra.
    Ja gud shorts ja... :) hahah ja det har jag inte gått i på flera herransår o inte ngn kort kjol heller. För mig räcker det att bara typ ha en knäkort kjol, man vill ju fan inte visa trosorna direkt.. :))
    Det ska bli så befriande att inte behöva gömma sig längre.

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas min mage är borta till sommaren också. Jag ska operera mig på onsdag är det tänkt.

    Kul att läsa om en som redan opat sig ;)
    jag längtar tills allt är färdigt och man får börja anpassa sig till nya livet.

    SvaraRadera
  9. Som jag sa i telefon...Att du orkar!! Jag var ett vrak första veckan efter op och all energi gick åt till att äta/dricka....Duktiga du!!

    Snyyyg mage ;o)...Idag 2½ år efter op ser man bara 2 st små små 1 cm långa ärr....

    kram.....

    SvaraRadera
  10. vad fort du får ta bort stygnen då! :)
    gott brödet såg ut!
    hoppas du får en bra kväll/natt!

    SvaraRadera
  11. Å vad fränt å se hur "hålen" ser ut... imorgon är det jag som får fler hål i mej. Kram

    SvaraRadera
  12. Väntar med spänning på när jag ska få mina hål =)

    Hoppas det inte tar för lång tid, då är jag med på beach 2011 ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Tack snälla Du för tipsen. Att jag inte tänkt på taxi!! Jag får det via landstinget så det är ju ok. Ha en bra dag. Kämpa på med vattnet nu =) KRAM

    SvaraRadera
  14. Recept på bröden, tack!!

    Angående ärren, jag fortsätter tejpa mina trots att de läkt för längesen. De säger att de kommer synas mindre då.

    Vatten ja, jag blir galen av att inte få i mig allt. Hur GÖR ni för att lyckas!?

    SvaraRadera
  15. M: Skriver receptet i bloggen om en stund. Ang att tejpa ärren så uppmanade läkaren oss att tejpa dem länge efter just för att de inte skall synas så mycket. O det stod i våran pärm också.
    Hihihi, jadu, det där med vattnet är ju en historia för sig. Jag lyckas ju INTE så mig är det helt fel att fråga tyvärr.

    SvaraRadera