tisdag 12 oktober 2010

Sitter o väntar!

Hej. Nu är jag installerad på Sophiahemmet. Opereras ju inte förrän efter lunch så det är bara att vänta nu. Har fått eget rum, ganska skönt om man inte mår så bra efter op. Men ensamt också naturligtvis. Descutan-duschen är gjord, behövde inte ta hår o ansikte igen, tack för det för mitt ansikte tyckte verkligen inte om det. Mitt eksem slog upp som ett brev på posten :(.

Fick en mängd med tabletter, mot illamående, värk mm mm. Det var typ 10-12 st, så får man inte ont i magen av det här så får man väl det aldrig. Får se hur det kommer funka med antibiotikan, de hoppas att den funkar. Har också mätt blodtryck, lite högt idag, inte fått ta min medicin + nerver, men det var bättre att det var lite högt än lågt. O så är det kopplat dropp också. Inte skönt alls! Har det i handen o det känns kan jag säga.

Det blev ingen vägning, hon frågade om min vikt o jag sa som det var att jag inte lyckats gå ner allt. Vägde mig i morse hos henne jag bodde hos o enl hennes våg så hade jag typ ½ kg kvar, så jag valde att lita på den ;). Men sa att jag hade kvar typ 1-1½ kg o det var inga problem. Synd bara att nu får jag inte veta om min våg verkligen är rätt el fel. Får typ kolla mot när jag åker hem kanske, bara så jag vet. Så ja, det blir operation, helt klart.

Jag frågade om det hände att folk ångrade sig när de väl kommit hit, o de hade haft såna som ångrade sig precis innan de sövdes o åkte hem istället. Hon frågade om jag var tveksam, o det klart att jag är, men inte så som hon menade. Utan mest nervös för vad jag eg ställt till med. Kan kanske jämställas med scenskräck *hihi*. Det enda jag inte fick i medicinväg här uppe var lugnande, o det kanske hade behövts. Kan säga att det är en hel fjärilssvärm i magen på mig just nu. Hua! Jaja, nästa höst skall jag köpa mig en snygg vinterjacka, så är det bara :). O till sommaren skall vara på stranden (fan ta det om det regnar hela sommaren ;)).

Ha det så hörs vi efter op någon gång.
Kram

6 kommentarer:

  1. Lycka till återigen, det är trisst att behöva vänta så länge som du nu fått göra. Nu ligger du säkert på op - bordet eller på väg dit (13.10) Dröm sött. / Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Lycka till med din operation! Inte nog med att båda är Kungsbackabor, vi opereras på samma ställe också! :) På måndag är det min tur. Om du vill, kolla in min blogg där jag skriver om min operation http://jackiebutterfly.blogg.se/category/operationen.html

    Håller tummarna för att allt ska gå KANON! :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till!! Ska på bedömning på Sophia hemmet den 21/10. Ska bli så spännande att följa dig nu. I dag är den första dagen i resten av ditt liv...Go girl! Linda

    SvaraRadera
  4. åå! jag håller mina tummar och sänder en massa tankar om att det kommer att gå bra! Jag hoppas som du, att det ska bli en solig sommar så man får gå i bikini utan att känna sej som en strandad val. och köpa den där snygga vinterjackan :D
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Jag sa ju det....Ingen risk att dom skulle skicka hem dig!!

    Nu är det gjort och du har en häftig resa framför dig....

    Kramkram.....Ulrica

    SvaraRadera