torsdag 21 oktober 2010

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeen!

Inte nu!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är för herrans namn bara 21 oktober! Vad är det nu då? Jo, för en timme sedan när jag tittade ut så SNÖADE det! Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, jag vill INTE ha snö i oktober! Då kommer det bli ännu en Hell of a winter *suck*. Fy farao vad vi skottade, och skottade, och skottade. Visst, när jag skickade sonen till skolan var det -5 grader o mycket frostigt, men därifrån till att det kommer snö också. Vill inte!!! Som ni förstår är jag ingen vintermänniska alls. Mannen älskar att åka skidor men jag bara fryser. Jaja, det lär ju inte ligga kvar iaf, det får man ju trösta sig med.

Idag startade jag min dag som vanligt med youghurt. Fast innan den så klämde jag i mig 1 dl vatten. Till mellanmål, el frukost 2 som dietisten väljer att kalla det för i den här "mjukmats"fasen, gjorde jag äggröra. Det var jättegott, men jag fattar inte hur man skall veta att man eg är mätt. Jag känner eg ingen skillnad från när jag börjar äta tills det är slut. Det här blev ca 1-1½ dl, skall vara lagom. Jaja, man lär väl sig. Nu har jag dessutom dammat av juicepressen, så jag pressade en morot o en apelsin. Blev 1 dl juice. Känns nyttigare än köpt juice, o gott var det också :). Så Malin, nu har jag fått i mig 4 dl vatten idag, hur går det för dig?

Kl 14 skall jag vara hos distriktssköterskan för att kolla stygnen. Tror inte det blir någon borttagning idag men ett av såren känns ömt o jag vill inte ha en infektion i de här såren, som jag haft i mina andra efter operation. Så de får kolla iaf. Klumpen i magen har iaf gett med sig, jätteskönt.

Nu skall jag ta o fixa iordning mig så jag sedan kan ge mig ut på första bilkörningen efter op. Men idag känns det som att det är ok att köra. Den här träningsvärkskänslan har försvunnit ur kroppen så gott som helt o hållet.

Just det, häromdagen var det ett radioprogram om gastric bypassoperationer. Jag lyssnade på det igår o tyckte att det var ganska ok. Här är länken om ni vill lyssna: Livet efter fetmaoperationen.

Ha en härlig dag o ta det lugnt, det kan vara halt.

4 kommentarer:

  1. I stockholm var det kallt men blå himmel o sol =)
    Allt gick bra. Mitt nya liv börjar den 3/1 om det inte dyker upp något återbud.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra :). Ser du, då var det klart med del ett :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. :) Halloj....så bra att klumpen i magen e bättre
    Du idag är jag kass som fan på vattnet igen, va fan!!! :) Har väl fått i mig nu en 7 dl. Att de ska vara så svårt. Idag har jag oxå käkat äggröra. :) Just nu är jag så söt sugen så ja håller på att gå åt, va fan ska det itne släppa me sötsuget? Jag äter ju regelbundet liksom.
    Kan säga att här är det bara kallt, jag hatar snö o vintern. USCH!! Hoppas bilkörninge gick vägen. KRAM M

    SvaraRadera
  4. Hello :). Japp, du får läsa i kvällens inlägg. Hm, du då leder jag kampen idag igen ;). Det där med sötsuget låter jobbigt. Jag har inget alls. Känner mig som jag är i något konstigt vacum vad gäller hunger el inte, sugen el inte. Finns liksom inget av det. Konstig känsla. De kanske gjorde en lobotomi också, men jag hittar inget hål i huvudet ;).
    Kram

    SvaraRadera