fredag 1 oktober 2010

Fredag 1/10

Idag har jag eg tagit det mest lugnt. Körde sonen till skolan, pratat med rektorn om skolskjuts, som inte finns, så han får skoltaxi när jag är opererad eftersom jag inte vet hur jag kommer må efter operationen. O det fixade hon, så det känns bra. Skall se om jag kan få igenom det sedan resten av terminen o läsåret också. Så det är nästa veckas projekt att kolla upp ordentligt. Jag kan inte sätta honom på den vanliga bussen för då skall han korsa en mycket trafikerad väg efter 1 km promenad till bussen. O sedan hoppa av på rätt ställe, o sedan ta sig över väg igen. Nej, skulle inte tro att det är en bra idé med en så liten kille som inte alltid tänker sig för. O han har ju rätt till skolskjuts, men eftersom vi inte valt skolan som han "egentligen" skulle gått på så kör jag honom. Den skolan han går på ligger alltså också i kommunen, så det är inte det som är problemet utan att det inte går några skolskjutsar dit eftersom de mest har barn som bor inne i centrum på skolan.

Sedan var jag inne i stan o fikade med min kompis T. Så trevligt, vi träffas tyvärr alldeles för sällan. Nu spenderade vi ett par timmar på att sitta o tjôta över en kopp te för min del. Vi bor ju tyvärr inte jättenära varandra så därför blir det liksom inte varje vecka.

Nu har sonen o mannen klämt i sig tjocka typ pommes med skal o chicken nuggets. Smakade säkert jättebra, men jag körde sparrismodifast. Nu skall jag baka en stor form med någon form av mjuk kaka till sonens fotbollsavslutning imorgon. Har inte riktigt bestämt vad jag skall hitta på bara, men något blir det iaf :). Sen blir det väl förmodligen lite slappande framför TV:n o titta på veckofinalen i Idol.

Ha en underbar kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar