tisdag 1 februari 2011

Stamp stamp stamp.....

Ja, inte är det jag som är ute o går i ösregnet. Nej, det är vikten som står o stampar. Gick ju upp o det går jag inte ner. Hade gått ner men så var jag o gjorde röntgen igår av mina njurar. O då fick jag i två omgångar i  söndags ta stor dos cortison, betydligt större än vad jag brukar ta när jag får astaanfall, o Tavegyl. Detta för att vara premedicinerad eftersom jag inte tålt kontrastvätska tidigare gånger. Dessutom fick jag en hästdos av samma medicinering igår fm när jag kom dit. O naturligtvis, jag riktigt kände hur vätskan band sig i kroppen. Konstig känsla. Hatar cortison! Det är sån skit att det blir så här, men när man inte har något val så är det väl som det är, bara att gilla läget. Men fasen vad jag ser ut om min arm nu, kan jag säga. De stack mig ju igår igen, dels för att jag skulle få cortisonet intravenöst o sedan sprutades ju kontrasten in den vägen också. Är inte snygg alls nu, kan jag säga. Det är pinsamt att visa armen, så det är ju tur att det inte är sommar utan man kan gå i långärmat.

Usch, vilken otäck känsla det är att få in kontrast i kroppen. Allt blir alldeles i kroppen, o då menar jag verkligen i hela kroppen. Känns jätteläskigt. Svar på det hela får jag av min läkare, när det nu blir. O eftersom det här är en uppföljning på min gallundersökning som inte visade något så tror jag inte att det här visar något heller. Jag har inte haft några som helst attacker efter jag opererades så jag tror att om det fanns något gallgrus el så så har det gett sig iväg ut. Man kan ju hoppas iaf :).

Tycker det är jättekul att det är så många som vill tävla hos mig :). Man har ju faktiskt ingen aning om hur många, o vilka, som ev läser det man bluddrar om. Jag skriver ju mest för att få ur mig men det är ju kul att veta att det finns några som faktiskt läser det. Ja, jag vet ju att jag har några trogna läsare, men det har poppat upp en del andra också som jag inte vetat om i samband med tävlingen. Så jag tänker nog köra typ en tävling i månaden, för att det är kul :). Vad tycker ni om det?

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Började med att vi försov oss, klockan ringde inte. Så sonen har varit hemma idag. Har väntat på att de skulle ringa från bilverkstan, där bilen var igår för undersökning, men tror ni de ringde? Nej, naturligtvis inte. O igår skulle det ta typ 1½ timme för undersökningen o sedan skulle de höra av sig för kostnadsförslag o om vi kunde hämta den. Men det gjorde de inte heller. Så mannen gick in dit när han kom från jobbet o då var de inte kvar, bara försäljare el liknande. Så han fick ta bilen o så skulle de ringa idag. Men nehej, det passade tydligen inte. Å andra sidan har de inte fått betalt för felsökningen heller, så de lär väl höra av sig till slut. Det jobbiga är ju att imorgon får jag köra med den men på torsdag är det körförbud på eländet igen. Så det är lite akut känns det som. Sonen skall ju till skolan, o jag skall jobba på fredag. O eftersom jag skall ha mycket arbetsmaterial med mig, o en ugn, så kan jag liksom inte åka kollektivt. Jag måste verkligen ha bil. Jävla skitbilar! Får se hur det här skall lösa sig. O mannen åker till Borlänge imorgon så han är ju inte så behjälplig då heller *suck*. Jaja, har jag tur så vinner jag på lotto imorgon. Spelade Lotto o V64, el vad det heter, förra onsdagen för jag fick en hint om att jag skulle göra det. O se, jag vann på båda spelen. Ja, inte några hiskeliga summor, bara 175:-. Men jag spelade för en hundring, så jag fick ju tillbaka insatsen iaf. Förlängde då lottot till den här veckan eftersom det är högvinst. Så nu håller jag tummarna för att jag vinner. O lite mer än 175:- ;). Iaf så det räcker till att få köpt en bättre bil :). Hade varit så jäkla gôtt :)! Håll tummarna för mig.

Nu skall jag ta o göra en ansiktsbehandling o jobba på kalkonskinnet o gäddhänget som kommit efter viktnedgången. Tänker INTE låta det hela förfalla :). Inte när man har bra grejor att ta till :).
Kram o ha en härlig tisdagskväll.

5 kommentarer:

  1. Men se på din ticker, du leder ju över mig med 0,4 kg! :) Här stampas det också, rejält. Vill ha lite action nu!!! Himla jobbigt med bilen, nästan bättre att ha det som jag, att aldrig ha någon bil... Hoppas det löser sig. Lite lottovinst hade inte varit fel, men jag spelar ju inte på lotto... Brukar köpa en triss eller ett sånt där lottpaket ibland, köpte ett i helgen för 100 kr och vann 50 kr... Hm. Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Ja hurra för mera tävlingar.
    O du.. vi kan bilda stå o stampa klubben får här är det likadant, tyvärr.
    Hoppas oxå du vinner, då kan du ju komma o hälsa på mig. :)) PÖSS O KRAM fr mig till dig goa vän!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också va med i klubben!!! Vad blir det då - the stamping bitches?? skit med stampande jag håller med. Inte roligt alls. lite där jag med....

    Och jag säger som Malin. Jätteroligt med tävlingar. Måste ha en jag med. Får klura lite där.

    Kramen i

    SvaraRadera
  4. Åh vad glad jag blev när du skickade en kommentar idag angående fotkrämen! Jag skulle nämligen maila dig och tacka då för flera veckor sedan, men typiskt nog så hittade jag inte dina kontaktuppgifter. :-(

    Ja, det är krämen jag fick av dig som jag använt att smörja med idag. Den känns mycket bättre än den jag fick av sjukhuset att smörja med. Har även använt den till händerna när de känts torra och nariga. Så ett stort TACK till dig för den!!

    Nä, dags att sova nu. Tror inte att jag får någon längre sovmorgon i morgon för lille Erik somnade redan kl 19 och är dessutom förkyld.

    Kram och god natt!!

    SvaraRadera
  5. Lena, Malin o Scrapmoster: Vi blir bloggarna med många klubbar ;). Men det är ju så himla tråkigt det här stillaståendet. Jag måste bara komma ur det NU!

    Linda: Vad glad jag blev att den kom fram o att du gillar den :). Jag älskar den o använder den in mass :).

    Kram

    SvaraRadera