torsdag 3 februari 2011

Vatten, vatten, vatten!

En jäkla massa vatten är det på min uppfart o fram till huset. O is under det! Tjena, kul el inte! Känns som vi håller på att drunkna allra minst. Nedanför trappen är det en sjö, o hur lätt är det då att ta sig in o ut tror ni? Man får kliva på den lite högre ishögen vid sidan, för att ta tag i räcket o slänga sig upp på trappen. Ja, ni ser bilden eller? O jag känner mig som en grasiös ko el nåt som är livrädd att halka o ramla i poolen vid trappen. O har man dessutom handlat el har saker som man måste få in el ut, ja då är det lagom kul *not*. Alltså, t om försöker trassla sig andra vägar för att ta sig in. Det går ju an för den lille westien, han kan liksom slinka under tvärstaget på räcket, men den grasiösa, högdräktiga Emmi, hon har det inte så lätt just nu. O hon bullar ut för varje timme just nu, ser det ut som, så hur hon skall ta sig ut o in de sista dagarna innan valparna föds, det vete sjutton. Men det löser väl sig. Hoppas på en hejdundrande sol som kommer att värma upp allt till 20 grader i helgen ;).

Ang bil så är det jakt på det just nu. Den förbaskade verkstan har fortfarande inte hört av sig, så jag kan tala om att även om de sa att det kostar 100:- att laga den så skulle de nog inte få göra det. De skulle ringt i måndags, o de har inte ringt än! Hallå eller! Vad är det för ett jäkla företag, kan man ju undra. Så nu fick jag slänga på vinterdäcken på Hyundai-bussen o köra med den tills vi hittar en bil. O den är inte jättekul att köra i vinterväglag eftersom den inte väger nåt där bak. Så än slank han hit....... O drar en massa gör den också *suck*. Men nöden har ingen lag, heter det ju. För i morgon skall jag jobba *tjolahopp*, el nåt. Skall in till Coop i Sisjön o dema pizza. O jag som inte ens tycker om pizza, men jag skall nog lyckas kränga några iaf. Såg att de fått 490 st, får se vad jag kan lyckas bli av med. Med 5:- rabatt så brukar ju folk handla :).

För det här uppdraget skall man ha speciellt demobord med sig. En stor, otymplig plasttub som det ligger diverser olika saker i. En del kunde jag plocka ur eftersom det inte skulle vara med till denna veckas demo, men satan vad tungt det var. Jag var tvungen att ta in det idag för att jag skall vara lite klar över hur jag skall sätta upp det imorgon. De ringde t om från demobolaget igår för att kolla om hon behövde åka upp från Malmö för att hjälpa mig sätta upp det. Men hallå eller! Visst är jag blond o blåögd, men alltså, hur svårt kan det vara? Det är inte ens ben på det, bara att öppna o sätta dit lite hyllor o annat ser det ut som på beskrivningen. För det är ju faktiskt en beskrivning med. Så nej, sa jag, stanna du kvar i Malmö. Ok, sa hon, men om du får betalt från 10 istället för 11, har du möjlighet att vara där då så att allt funkar o så o är klart till kl 11? För kunden har sitt kontor precis bredvid så de kommer in för att kolla hur det ser ut. Jaja, det löser sig med största säkerhet. Tror faktiskt att största problemet är att få det hela ur o i bilen *haha*. O en varmluftsugn har jag också att släpa på. Alltså, hur jäkla märkvärdigt kan det vara att värma frusen pizza i ugn? Jag bara undrar. För säljaren frågade om jag gått utbildningen. Blev lite full i skratt faktiskt. Utbildning för att sätta upp ett bord? El för att sätta i kontakten på ugnen? El vad är det för utbildning? För läsa kan jag ju o står det att de skall stå inne i 12 min så tror jag inte att jag behöver en halvdagsutbildning liksom. Jaja, man kan krångla till saker o ting också, el också kan man göra det lätt för sig. Får väl se hur det går, om jag lyckas bränna 20 pizzor el nåt liknande ;).

Idag känner jag mig som jag har sirap i hela mig. Ingen lust el energi till någonting eg, undrar vem som drog ur pluggen så luften gick ur? För någon var det, helt klart.

Ha en fin torsdagsem/kväll.

1 kommentar:

  1. Du är ju nästan precis där jag jobbar, men du är nog inte kvar när jag slutar (skickar just nu SMS till dig om det). Hade varit kul att komma och spana på dig när du jobbar :) Kram

    SvaraRadera