onsdag 9 februari 2011

Zumba hej o hå!

Idag har jag kört ett pass med zumba på sonens Wii. Tog en stund innan jag fick ställt in det så det förhoppningsvis skulle passa för mig o få en profil o allt det där. Men nu är det ju gjort så nästa gång är det bara att starta, förhoppningsvis iaf. Japp, kul var det. Har alltid älskat att dansa o har dansat så gott som allt som går att dansa av olika sorter. Men det här var verkligen inte lätt kan jag säga. Dels koncentrera sig på att se vad de gör för rörelser på skärmen, hålla ordning på kontroller o få ihop koordinationen. Men till slut så tror jag att jag började få kläm på det *hihi*. Tur att man bor i villa o inte har grannar under sig med tanke på att jag kände mig som en klampande elefant emellanåt *hihi*. O att fönstrena på huset inte medger insyn. Tänk er synen! En hoppande, försök till dansande, galning som viftar med fjärrkontroller. Kan ju leda till funderingar hos grannar skulle jag tro *hahaha*. Men, då får de undra. Skall försöka köra det här några gånger i veckan för att känna hur det känns. Är det kul o man får lite kläm på det så kan jag ju ev ta mig till träningshallen här hemma o prova det där.

Annars händer det inte så mycket. Varken vad gäller vikt el något annat. Står fortfarande still, o nu är jag less på att det inte händer nåt. Hoppas att zumban sätter fart på nåt i kroppen. För knoppen börjar känna sig frustrerad o funkar inte alls. Är godissugen, vilket jag ju inte varit sen innan jag opades, o det känns som jag tappat min struktur vad gäller maten. Så nu har jag ställt klockan för att äta på rätt tider.

Gjorde en typ skaldjurssoppa, tomatbaserad, med rivna morötter, palsternacka, selleri o hackad lök i häromdagen. Skaldjursfond, fiskbuljong, lite vitt vin o sambal oelek i. O när det kokat ett tag så hivade jag i lite småpasta, bokstavspasta som är till soppa, o blandade frusna skaldjur i. El skaldjur, det var räkor, crabfish, bläckfiskringar o gröna musslor i skal. Lät det koka en kort stund så räkorna blev kokta. Det var en ganska tjock soppa, utan att den var redd, o var jättegod. O lätt att göra, så den blir det mer av antagligen.

Har varit o köpt färg till sonens rum, för Becker här i Kba skall byta ägare o bli en Flügger-butik i stället, så de säljer ut allt i butiken till minst 50 %. Köpte vit färg till 3 väggar o så skall det bli en fondvägg med hav, strand o himmel o sedan pirattema. Fick all färg till rummet för under 1.000:- o han har ett stort rum. Så jag är jättenöjd. Nu har jag bara ett projekt kvar i det rummet att bestämma hur det skall vara, o det är golvet. Jag slängde ut en äcklig heltäckningsmatta i rummet för några år sedan, slet bort masoniten som var under o tog bort alla 2000 nubb som den var fastspikad med. Under var det ett trägolv, om än inte gammalt, utan är väl eg ett råspontgolv. Sedan har det fått vara som det var, för vi har inte vetat vad vi vill göra med det. Har inte råd att lägga ett golv med linoleumrutor just nu tyvärr, för annars är det vad jag skulle vilja göra. I olika färger på rutorna, i något kul mönster. Så nu funderar jag på att slipa det lite o antingen lasera el måla det. Laserar jag så bryter jag i ganska mycket vitt, målar jag vet jag inte vilken färg det skall vara. Men tänkte måla motiv på det sedan, ett fiaspel, ett schack, ett kinaschack o nåt mer. Vad tror ni om det? O lasera el måla? Hjälp mig nu med idéer, snälla. O om ni har erfarenheter själva av att göra det här.

Nu skall jag äta lite lunch o sedan åka en sväng till IKEA o köpa sorteringskärl till återvinning eftersom det var extrapris på det. Behöver ett bra system för kartonger etc i köket. Så ha en fin em.

2 kommentarer:

  1. För några år sen så ritade (...designade...) jag en låda på fötter med lock på och hasp som min svärfar sen byggde ihop till oss. I den får det plats 6 st papperskassar och i de har vi våran återvinning, glas, pant & burkar etc. Jättebra! Sen sydde jag en dyna som vi har på locket, så den fungerar även som sittplats och avlastningsplats.

    Låter kul med zumba men nä, dans är inget för mig...

    Kramen vännen
    i

    SvaraRadera
  2. Zumba på Wii skulle jag vilja testa... jag har ju Wii men skulle då behöva köpa spelet. Lite dumt innan jag vet om jag klarar av det. Jag har det tyvärr inte som dig, jag har full insyn, så det är persiennerna ner som gäller... Jag får väl komma och hälsa på dig någon gång och prova din innan jag köper en... Eller också tar jag ett pass på gymmet... Haha, jag är frälst på gymmet nu! Himla synd att du inte bor närmare, då hade vi kunnat träna tillsammans. Tänk vad vi hade kunnat peppa varandra! Kram

    SvaraRadera