tisdag 15 februari 2011

Post!

Idag har sonen o jag varit på Sjöfartsmuséet i Gbg tillsammans med en kompis o hennes dotter. Kan säga att vi var inte ensamma! Vi har ju sportlov den här veckan o de har sportlovsprogram o dessutom är de ganska nyöppnade efter sin renovering. Det hade blivit fint o en bra avdelning för barnen. Det var klappa havet vilket innebar att man fick känna på sjöstjärnor, krabbor, sjöborrar mm, titta o lyssna på om sjöodjur, tillverka sjöodjur i deras pysselrum, titta på film om havet mm o piratjakt. Piratjakten dissades ganska snabbt av våra barn, alldeles för lite action o mycket snack, så det la vi ner snabbt. Men det andra var bra tyckte de. O så tog vi en fika, o jag måste säga att de hade bra fika. Allt hembakat o hemlagat, o jag tog en barnportion lasagne o den var jättebra o alldeles lagom i storlek :).

Efteråt åkte vi en sväng till dottern för att hämta ett spel som sonen glömt där. Fick passat på att pussa på barnbarnen en stund, o gosa med den lille en stund. Den store tyckte att sonen skulle leka hela tiden med honom, o blev så besviken när han inte orkade hela tiden. Inte lätt när man är 1½ år o den store idolen, morbrodern, inte ger en sin odelade uppmärksamhet. O lilleman är bara go o glad mest hela tiden. Nöjdare unge tror jag inte jag har träffat någon gång faktiskt. Skrattar o ler mest hela tiden.

När jag kom hem hade jag fått brev. Ja, det får man ju ibland, men inte med handskriven adress vilket var fallet idag :). Det var från demobolaget, o när jag öppnade så låg det två Sverigelotter i o ett litet brev med tack för bra jobb. Tyvärr vann jag inget, fick två rutor med en Volvo V70, men den tredje fattades tyvärr. Hade ju suttit fint annars med tanke på min bilsituation just nu. Men det var ju kul att få en sån uppskattning.

Valparna växer så det knakar. Nästan dubbelt så stora o tunga som när de föddes i fredags :). Ibland hamnar de på rygg o då är de som sköldpaddor. Ligger o sprattlar o är helförbaskade för de kan inte komma runt till magläge nästan :). Riktiga rundisar alltså :). Det innebär att det är väldigt tysta o lugna valpar än så länge, eftersom de är så mätta hela tiden. Jätteskönt.

Nu skall jag ta mig nåt att äta :). Ha en trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Roligt att bli uppskattad så där, det är du ju VÄRD! VIll så gärna komma snosa på de gulliga valparna. :) Mia är nu hos vet o e sövd, ja e nervös som fan. Men men det går väl bra.
    Kramar o ha en fin dag min vän.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid roligt med uppskattning. Och du hade iaf chansen till en V70. Det är alltid något.

    Ha en skön onsdag!

    SvaraRadera
  3. Sjöfartsmuséet måste jag gå till någon gång, tror inte jag har varit där på 30 år eller nått... Det kanske har hänt lite sedan dess? :) Synd att du inte vann en bil... Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, en ny bil hade suttit fint :). En dag så händer det ;).

    SvaraRadera