måndag 14 februari 2011

Kram på Alla Hjärtans Dag!


Är ingen Alla Hjärtans Dag-firare eg, men en liten hälsning till just dig från mig kommer här. Jag är lite emot såna här kommersiella spektakel som den här dagen, mors o fars dag mm. Kan man inte visa uppskattning vilken dag som helst på året? Jaja, men söt är han den lille nallen så bara för därför :).

I går städades det lite o sen kom min pappa o åt middag här. Alltid trevligt när han kommer. Ja, han fyllde ju 80 i höstas, men jäklar i min lilla låda vilken aktiv 80-åring han är. Det är nästan så man får boka in tid i almenackan hos honom. O det är ju himla skönt att det är så. Inte alltid 80-åringar är så pigga ju :)

Idag är det coachen som gäller. Får se vad det skall handla om idag. Ja, det är inte att skriva CV o personligt brev vi går igenom utan andra saker som är bra att ha med sig. Förra gången var det intervjun.

Sonen o mannen släpper jag av vid bion så får de se på Trassel medan jag är där. Annars händer det inte så mycket mer idag tror jag. Jo, skall åka o hämta lite ved i em/kväll för vår är slut o inte tänker jag skänka Fortum en massa pengar i onödan. För jäklar i min lilla låda vad de är hutlösa. O bluffmakare dessutom. Vi har fått en ny elmätare som gör att de läser av i stället för beräknar elen. Eller hur! Den har blivit bytt en gång, o sista elräkningen stod det beräknad el på också. Då tog det hus i helsike kan jag tala om. Ringde upp dem o frågade om de inte var riktigt kloka, eftersom räkningen var på nästan 7.000:-. O då säger de att ja men så blir det på vintern. Nej du, min lille vän, sa jag, så blir det inte alls. Eftersom vi eldar med ved o har gjort hela vintern, o ni skall inte göra en beräkning utan det skall vara en faktisk kostnad på den avlästa mätaren hos er så accepterar jag aldrig det. O då hade jag läst av vår mätare o den var långt ifrån det de beräknat kan jag säga. Så det är inte ok, o jag vägrar betala den här räkningen. Kan säga att han tyckte det var lite obekvämt *hihi*. Men jag vann! Han sa bara, du behöver inte betala, vi makulerar o skickar ut en ny räkning till er. Får se vad den kommer att sluta på bara.

Ha en trevlig måndag o Alla hjärtans dag!

4 kommentarer:

  1. Ha en trevlig dag själv ;)
    och hoppas inga fler tråkiga räkningar dimper ner och förstör dagen..

    SvaraRadera
  2. Jävlar i min låda!! Dig ska man inte reta liksom..hahahaha, rätt åt honom!! Själv fick vi en räk på 3000kr för två månader. Rätt lite faktiskt om man jämför med förra året. Önskar jag hade lite mer go i kroppen som du min vän.

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. Hihihi, inga räkningar alls idag :). Sånt gillar jag, skarpt.

    O nej, jag kan bli riktigt bitchig om det vill sig illa ;). Men det tar väääääääldigt lång tid innan jag blir det. Du kan få lite av mig, om du vill, I. Jag har så det räcker o blir över ;).

    Kram

    SvaraRadera
  4. Gött att du står på dig! Mer sånt åt oss andra också - råg i ryggen! :)
    Har du fått nån ny räkning än?

    SvaraRadera