lördag 19 februari 2011

Jag tror jag tar o dör ihjäl en smula!

-12 grader! Fyyyyyyy fasen vad det är kallt! Jag bara inte orkar med det här längre. Jag drar till Bahamas, el Honduras el nåt annat varmt land. Återkommer i maj när det går att vistas på de här breddgraderna igen. See you later ;).

Ok, jag skall bara packa lite först.

Igår var jag på ICA Maxi i Gbg. Kan säga att jag var inte ensam där ;). Det var jag o några tusen till, o de andra handlade, inte jag. O tydligen så var det ingen som hade handlat o ätit på 14 dagar el nåt, för jag hade så gott som konstant ca 10 pers framför mig o demobordet. Den stackars pizzaslicaren höll på att säga upp sig. In med pizza, in med pizza igen efter 4 min, ut med första pizzorna, skära upp o innan jag skurit upp så var folk o ryckte i bitarna innan jag hunnit få upp dem på servetterna. Blir lite trött på sånt, ur bakteriesynpunkt alltså. Men när man skall skära varje pizza i 16 bitar så tar det ju ½-1 min o så länge kunde de ju inte vänta *suck*. Men de handlade också, som tur var, så strax efter lunch, innan 14.00 var den ena sorten slut, den nya jag demade. Så då var det bara att gå in på den sorten som funnits tidigare. O frysnissen, som dels inte tyckte om att ha demon o dels inte ville ha ett multierbjudande (2 för .......) bara skakade på huvudet o sa: Va, skulle du sälja också?! Trodde det mest var för smakprov! Hallå eller! Tror inte han var riktigt med på grejen, el också drev han med mig. Det här var dessutom ingen duvunge, så jag vete sjutton. Men em-personalen bara undrade vad som hänt eftersom det var slut i frysen. Kände mig ganska nöjd, men också ganska slut, efter att ha serverat 1100 smakportioner o sålt ca 400 pizzor på dagen.

Hade ju en praktikant med mig. Hon skulle vara till 14 men stannade till 15. Dels på min inrådan, efter att ha pratat med chefen, o dels för att det var så mycket folk. Hon var väl ok, men sälja pizza skulle hon inte göra det fick jag höra. Hon var ganska tyst o hade ju aldrig demat innan. Att hon ens funderade på det jobbet är för mig en gåta, för hon hade inte fattat så mycket kändes det som. Men till slut fick jag henne att prata lite, o då menar jag att tala om vilket företag som bjöd o vad det var hon bjöd på i smakväg o sortväg. Men det tog några timmar. Jaja, undrar hur länge hon stannar i branschen ;). Hon var lite lätt chockad efter en timme o frågade om det alltid var så här *hihi*. Nja, inte riktigt men nästan, iaf när man demar pizza, var mitt svar. Då bara skakade hon på huvudet.

Idag är det demo i Varberg som gäller. Försöker ladda batterierna efter gårdagen, men det är inte alltid så lätt när det varit så mycket folk. Men jag vet ju att det är mycket lugnare i den butiken, så det skall väl gå bra där också :). Slutar ju 16.00 iaf :).

Ikväll, när jag kommer hem, skall jag lägga ut lite bilder på sälarna som ligger i valplådan. De var ju en vecka igår, o ser verkligen ut som små kutar. Benen rakt bakåt när de förflyttar sig o svansen emellan, o ganska plattnosta :). O runda som små bollar om magen. Så välkommen tillbaka :). Ha en fin dag! O klä på er ordentligt!

1 kommentar:

  1. Du är en fen på att sälja - så är det bara. Rätt person på rätt plats. PRaktikanten verkar ju inte direkt vara det. Fel person på fel plats lite där eller.... Hoppas du säger det när företaget frågar...men det gör du det vet jag...hihi...

    KRamen i

    SvaraRadera