lördag 12 februari 2011

Jobbat o fryser.....

Efter en lugn natt med betydligt mer sömn än gårdagens natt så kände jag mig betydligt piggare. Om ni undrar varför skriver så så är det så att den första veckan med valpar så kan det bli rätt lite sömn. Antingen så är det så att de fryser för att de hamnat utspridda i valpbädden el är hungriga för att mamma inte fått igång mjölken än (ja, det är som med människor alltså, dock kommer mjölken igång snabbare på hundar), el också är det mamma som behöver ut flera gånger pga att hon är dålig i magen, vilket de ofta blir när de fått valpar eftersom de städar efter valparna o har slickat rent valparna när de föddes mm. Men det kan komma ett par dagar efteråt så jag ropar inte hej ännu. Men de här valparna är mätta o belåtna o verkar inte frysa eftersom de dels ligger på en riktigt go fäll o dels ligger i hög. Mamma har MYCKET mat, o de ökar i vikt medan man tittar på dem nästan ;). De kommer att bli små tjocka grisar om några dagar ;), söta såna :), o det är ju för att det bara är 3 som behöver slåss om maten o hon är en mycket mjölkproducerande tik. Så någon risk för undernäring är det inte på dem :).

Idag har jag jobbat på ICA i Hovås istället för igår. Ja, vad skall man säga eg. Fryskillen jobbade inte lördag o ingen annan fanns i frysen heller. O lite tråkigt känns det när man kommer dit o frysen är inte ens uppfylld o utan det ligger lite pizzor på botten typ. Speciellt när han visste att jag skulle komma o dema idag. O det blev jag själv som fick ut o leta efter pizzorna i frysen, o visst hittade jag dem. Längst in i frysrummet, o med 8 frysvagnar framför typ, o det gick nästan inte att få fram dem. Han som visade mig var de var bara skakade på huvudet åt eländet, muttrade o sa att han skulle ta detta med fryskillen på måndag. O under dagen så fick jag ju ut dit för att hämta mer för att fylla på o det flera gånger. O varje gång samma visa för att komma fram till rätt vagnar. Gick ju bort mycket demotid på detta o det är ju lite tråkigt, eftersom detta inte är demonstratrisernas jobb eg. Men men, de får skylla sig själva. Den tiden jag demade sålde jag bra iaf. Förra lördagen när det inte var något demo hade de bara sålt 20 st pizzor o idag iaf 250 st. Så det gör ju lite grann när de har demo, helt klart.

Sen hem o jag upptäckte helt plötsligt att jag hade träningsvärk i benen. Funderade på varför o kom på att det måste ju bero på zumban :). Då har man ju iaf gjort rätt el gjort nåt iaf ;). Till middag blev det hemmagjord kebab. Ja, hemmagjord o hemmagjord. Hade köpt marinerat kebabkött, alltså inte sånt där fryst utan färskt, o gjorde sås o en del grönsaker :). Alldeles lagom efter en dags arbete :). Nu går melodifestivalen o den imponerar verkligen inte *suck*. Antingen har jag blivit för gammal för det här spektaklet el också är det helt enkelt så att det har blivit väldigt mycket sämre. Inte vet jag, men jag tycker det är urdåligt verkligen.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll. Scrapmoster: Jag har svarat dig i kommentarerna efter din fråga :).
Kram

4 kommentarer:

  1. Då ska jag genast gå in o kika på ditt svar.
    Kan riktigt se dig gå å svära åt fryskillen...hihi...

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Låter helt ok, för mig. Jag sa det till Julia att vi nog får vänta ett par veckor men ja, du vet kidz! Så hon får allt hålla sig till tåls, men tro mig - hon kommer att räkna veckorna... hahaha...

    KRamen i

    SvaraRadera
  3. Jag skulle väl aldrig nånsin svära över någon ;). Jag, som är så timid, blyg o tillbakadragen ;). Hihihi.

    Ja, det tror jag säkert hon kommer göra. Det brukar vara så i den åldern :). Men som jag sa, nu är de ingenting att titta på ändå. De bara ligger o äter o sover o hör o ser ingenting.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas han får sina fiskar varma idag... det var ju verkligen dåligt skött arbete!! Ha en bra dag och hoppas du får sova på nätterna!! Kram

    SvaraRadera